Večer ekologije u I. OŠ Bjelovar: "Izradili eko pastu za zube, od majica šivali torbe..."
kolumnist
komunalije
BJELOVAR – U prostorijama I. OŠ Bjelovar u okviru Erasmus+ KA 1 projekta Our Rule – Healthier and Greener School održan je ciklus ekoloških radionica pod nazivom Večer ekologije.
Na događanju su se okupili brojni učenici koji su, služeći se inovativnim načinima poučavanja, realizirali aktivnosti kojima je cilj učenje o zdravim stilovima življenja i nužnosti očuvanja prirode.
-Tako je učiteljica Matematike Jela Galunić, održala radionicu „Brojevi u hrani“. Učenici su se upoznali s pojmom „E brojeva“ i ulogom aditiva u hrani. Proučili su tablicu „E brojeva“ te istražili koje od aditiva bi trebalo izbjegavati. Učenici su samostalno istraživali sastav proizvoda koje svakodnevno konzumiramo i istražili aditive u njima, kažu u školi.
Istraživali ekološke katastrofe
Učiteljica Povijesti, Jelena Halgaš održala je radionicu pod nazivom „Ekološke katastrofe u povijesti“. Učenici su istraživali informacije o ekološkim katastrofama te pomoću digitalnog alata Padlet izradili lentu vremena u kojoj su kronološki prikazali katastrofe koje su pogodile svijet.
Učenici 2. c razreda su pak, sa svojom učiteljicom Sanelom Gavranović, nastavljajući aktivnosti razrednog projekta „Green Ways“, izradili senzomotornu stazu u hodniku škole.
-Senzomotorna staza služi učenicima kako bi bili fizički aktivniji tijekom školskog dana i svjesniji brige o vlastitom fizičkom i psihičkom zdravlju.
S učiteljicom Engleskog jezika Valentinom Cepanec učilo se o recikliranju. Učenici 7. c i 7. b razreda sudjelovali su na radionici prenamjene starih majica u platnene torbe.
Učiteljica Engleskog jezika Petra Turković održala je radionicu pod nazivom „Healthy Snacks For Healthy Life“. S učenicima petih razreda proučavala je zdrave namirnice i kombinacije namirnica koje nam daju energiju i čine nas sitima između obroka.
Učenici su pripremili namaz od avokada (guacamole) s integralnim krekerima, stabljike celera punjene kremastim sirom, crvenom paprikom baburom i klicama rotkvice; zalogajčiće od banane s maslacem od kikirikija i borovnicama; datulje punjene maslacem od kikirikija i smoothie od banane, šumskog voća i zobenog mlijeka. Naučili su da zdrave namirnice mogu biti vrlo ukusne i da možemo uživati u ukusnim međuobrocima tako da svome tijelu osiguramo energiju bez da ga opterećujemo šećerima, pojašnjavaju u školi.
Natjecali se u izgradnji tornja od špageta
Isto tako, skupina darovitih učenika se kroz iskustvene vježbe osjetila, tijela i pokreta sa školskom psihologinjom Mirelom Ileković upoznavala s konceptom i dobrobiti „mindfulnessa“ koji pomaže da naš mozak bude zdrav i jak, da postanemo uspješniji i osjećamo se bolje. Natjecali su se u izgradnji tornja od špageta (Marshamallow izazov) i na taj način razvijali kreativno mišljenje, vještine suradnje u timu i rješavanja problema.
-Učenici 8. c razreda s učiteljicom Hrvatskog jezika Matejom Ištok iskoristili su lijepo vrijeme i boravili u školskom dvorištu. Čitali su različite tekstove o zaštiti okoliša i recikliranju te su osmislili i snimili kratke eko-poruke o očuvanju energije te brizi za okoliš.
Učenici 6. c sudjelovali su na radionici „Lirske pejzažne pjesme“, koju je vodila učiteljica Hrvatskog jezika Sanja Sabljak. Kroz aktivnosti: čitanje lirskih pjesama, izrada zajedničke ilustracije pjesme i snimanje zamišljenog intervjua s pjesnikom u formi radijskog priloga, osvijestili su vlastitu vezu s prirodom i mogućnost izražavanja doživljaja prirode riječima; iskustveno su učili o opuštajućoj ulozi umjetnosti i teškoćama i radostima timskog rada.
Zubna pasta od drvenog ugljena, blata...
Služeći se scenskim improvizacijama i suvremenom tehnologijom, naučili su da je izražavanje doživljaja, misli i osjećaja o prirodi kroz umjetnost jedan od načina osvješćivanja neraskidive veze čovjeka i prirode i nužnosti njenog očuvanja, kažu u školi.
Učiteljica Prirode Maja Puc održala je radionicu „Izrada eko paste za zube iz prirodnih sastojaka“ na kojoj su učenici sedmih razreda izradili svoju eko pastu za zube iz provjerenih, lako dostupnih sastojaka bez štetnih aditiva i nepotrebne ambalaže. Svaki je učenik kući ponio recepte za pastu za zube od prirodnih sastojaka i pastu za zube u ambalaži koju može ponovo koristiti. Na radionici su učenici saznali i zanimljive povijesne podatke o higijeni zubi, sredstvima kojima su zube prali stari Grci i Rimljani, mogli su čuti kako u nekim krajevima svijeta ljudi koriste kao zubnu pastu drveni ugljen, blato, sol ili pepeo, ali i saznati kako su suvremene paste za zube uglavnom nepoznatog sastava i upitnog djelovanja na zdravlje.
Primjer ostalima
Učiteljica Engleskog jezika Helena Gustović Ljubić održala je s učenicima 6. c radionicu na temu zagađenja plastikom. Na početku radionice učenici su pogledali TED-Ed video pod nazivom A brief history of plastic. Nakon toga su razgovarali o važnosti recikliranja, tj. smanjenja količine plastike koju koristimo u svakodnevnom životu. Učenici su zatim samostalno istraživali koliko treba određenim proizvodima od plastike da se razgrade. Na kraju sata odigrali su Kahoot kviz kako bi vidjeli koliko su naučili o ovoj vrlo važnoj temi. Kviz je izradila ravnateljica Martina Supančić.
-U evaluacijskom postupku, provedenom nakon svake radionice, svi naši učenici iznijeli su izrazito pozitivne dojmove i izrazili želju da Večer ekologije postane tradicija naše škole, poručila je Sanja Sabljak iz I. OŠ Bjelovar.
Podsjetimo kako je ova škola dosad već organizirala brojne ekološke projekte te kako bi mogla biti primjer mnogima koji tek o tome razmišljaju.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!