Fotografija: Pepco je zbog uvođenja eura povisio cijene cijelog asortimana/Foto: CROPIX
Galerija
Pepco je zbog uvođenja eura povisio cijene cijelog asortimana/Foto: CROPIX

Šok u omiljenom lancu Hrvata: Preko noći poskupio gotovo cijeli asortiman!

Plahta koja je ranije koštala 100 kuna sada košta 113 kako bi odgovarala cijeni od 15 eura, što znači da je poskupjela 13 posto. Na dječjem asortimanu su i drastičniji primjeri.



Iako su se do prije nekoliko mjeseci više-manje svi kleli da se uvođenjem eura neće značajnije povećati cijene u zemlji - maksimalno dva do tri posto, govorili su, i to uglavnom u restoranima i frizerskim salonima - slučaj Hrvatima omiljene trgovine Pepco pokazuje da zbog toga može poskupjeti cijeli asortiman, i to isključivo zbog ulaska u eurozonu, piše kolumnistica Jutarnjeg lista Dora Koretić u svojoj kolumni Velika škrtica.

Način na koji su u Pepcu domaće cijene prilagodili da odgovaraju cijenama u eurima iznenadio je brojne čitatelje, od kojih su se neki obratili Jutarnjem listu.

Naime, Pepco je i dosad na artiklima imao deklaracije s cijenama izraženima u osam valuta - eurima, kunama, bugarskim i rumunjskim levima, poljskim zlotima, češkim krunama, mađarskim forintama i srpskim dinarima - a cijene u kunama kod većine artikala bila su niže od onih eurskih.

Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX
Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX

"No, kad je na snagu stupila obveza dvojnog izražavanja cijena u skladu s fiksiranim tečajem, umjesto da hrvatske cijene točno preračunaju u eure i promijene cijene u eurima, u Pepcu su odlučili povisiti kunske cijene na način da one sada odgovaraju eurima. Ukratko, poskupio je praktički cijeli asortiman", dojavio je jedan čitatelj, a kolumnistica Jutarnjeg je odmah otišla do Pepca provjeriti o čemu je riječ.

Ondje se uvjerila da je čitatelj bio u pravu.

"Gledam neki ruksak, na njemu nalijepljena nova cijena od 75,35 kuna, ispod se nazire stara po kojoj je taj isti ruksak koštao 70 kuna, a novi izračun sada u lipu odgovara ranije isprintanoj cijeni od 10 eura. Izračun je više-manje točan, a po istoj logici promijenjene su cijene na svim artiklima", piše Dora Koretić.

Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX
Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX

Ruksak iz gornjeg primjera tako je poskupio 7,7 posto, no ubrzo pronalazim i znatno veće poskupljenje - plahta koja je ranije koštala 100 kuna sada košta 113, kako bi odgovarala cijeni od 15 eura, što znači da je poskupjela 13 posto, a na dječjem asortimanu pronalazim i drastičnije primjere.

Majica koja je ranije koštala 26 sada stoji 30,14 kuna, što je jednako cijeni od četiri eura, a što pak znači da je prilikom stupanja na snagu dvojnog iskazivanja cijena otišla gore za 16 posto.

Slična sudbina zadesila je i plahtu koja umjesto 60 sada košta 67,81 kunu, okvir za slike poskupio je također 16 posto, a u kratkom preletu, koliko sam se zadržala u dućanu, ne pronalazim nijedan artikl koji je ovim postupkom pojeftinio. Ima, doduše, onih koji su poskupjeli tek 20-ak lipa pa tu nema nekih drastičnih promjena, no dobar dio asortimana doživio je veliko poskupljenje.

Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX
Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX

Kako su za Jutarnji list pojasnili u Pepcu Hrvatska, trgovina je zbog činjenice da Hrvatska od 1. siječnja pristupa eurozoni donijela "logičnu i poslovno opravdanu odluku" da Pepcov asortiman ima jednu jedinstvenu cijenu na čitavom europodručju.

"Pri sprovođenju odluke o jedinstvenoj cijeni na cijelom europodručju Pepco je poštivao fiksni tečaj konverzije zadan od strane Vijeća Europske unije", poručili su na naš upit te dodali kako zbog činjenice da u trgovini svaki mjesec imaju nacionalna ili pojedinačna sniženja pojedinih proizvoda ne mogu govoriti o prosjeku poskupljenja cijelog asortimana.

Boje li se da će trgovina zbog ovog poteza izgubiti dio kupaca - da će im oni to zamjeriti i time uzrokovati pad volumena prodaje?

Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX
Poskupljenje u Pepcu/Foto: CROPIX

"Od dolaska brenda u Hrvatsku, a na hrvatskom tržištu smo već više od pet godina, kupci su prepoznali našu filozofiju - dobra kvaliteta proizvoda, raznolik asortiman i povoljne cijene. Naš asortiman i dalje je raznolik i kvalitetan, a naše povoljne cijene, bez obzira na blaga povećanja, i dalje su niže za iste ili slične proizvode u usporedbi s drugim trgovinama. Osim toga, uzimajući u obzir globalne troškove - iznimno veliko povećanje cijena transporta i energenata - i uspoređujući naše nove cijene s onima u drugim zemljama eurozone u kojima poslujemo, one su i dalje jako niske. Vjerujemo da će naši kupci ostati vjerni Pepcu jer smo i dalje brend s povoljnim cijenama i širokim izborom", poručili su iz trgovine.

Stvar je posve legalna i posve u skladu s onime na što su potrošači upozoravali - da će u državi u kojoj čak niti Ministarstvo gospodarstva ne shvaća zašto je bilo važno na vrijeme početi pratiti ulazak u eurozonu, mnogi od 1. siječnja živjeti s manje novca i manjim standardom.

Tužno, ali ne i neočekivano, zaključuje Dora Koretić.