Fotografija: Igor Brajdić najavio je izgradnju najljepšeg korza u županiji/Foto: Deni Marčinković
Galerija
Igor Brajdić najavio je izgradnju najljepšeg korza u županiji/Foto: Deni Marčinković

U travnju 2023. centar Bjelovara u novom ruhu: "Uz najljepši park, imat ćemo i najljepši korzo"

"Vožnja neće biti dozvoljena, međutim, na korzu se nalaze i institucije kojima je ne možemo zabraniti promet, a dio građana ovdje živi i nemaju gdje parkirati", kaže Brajdić



- Idući mjesec završit će aglomeracija na korzu i krećemo s rekonstrukcijom najpoznatije gradske šetnice. Bjelovar je moderan europski grad i zaslužuje imati pravi korzo, odnosno kocke, pored ostalog kazao je zamjenik bjelovarskog gradonačelnika Igor Brajdić na današnjoj konferenciji za medije.

Dodao je i to da su u realizaciji ove ideje tražili i mišljenje građana, ali zadnju riječ dali su konzervatori.

Rigorozni uvjeti

- Projekt je izradila bjelovarska tvrtka B-projekt. Bit će postavljeno tri vrste kocki, a danas je objavljeno i javno savjetovanje, u trajanju od pet dana, a nakon toga slijedi i javna nabava. Početak radova očekujemo u travnju. Nadalje, postavili smo vrlo rigorozne uvjete. Rok za završetak je godinu dana, a za eventualno kašnjenje, izvođač radova plaćat će maksimalne penale, naglasio je Brajdić.

Igor Bareberić i Igor Brajdić/ Foto: Deni Marčinković
Igor Bareberić i Igor Brajdić/ Foto: Deni Marčinković

Prema njegovim riječima, iznos projekta procijenjen je na 11,5 milijuna kuna, a još jedan od uvjeta koje potencijalni izvođač mora zadovoljiti jer da je u posljednjih pet godina imao četiri ugovora vezana za popločenje.

- Na korzu treba popločiti 9000 kvadratnih metara, odnosno dionicu dugu 600 metara. Još jedan od noviteta koji smo dogovorili s ugostiteljima je taj da će svi kafići na korzu imati gotovo identične terase. Vjerujem da ćemo nakon obnove uz najljepši park, imati i najljepši korzo te da ćemo vratiti Bjelovarčane na gradsku žilu kucavicu, istaknuo je zamjenik bjelovarskog gradonačelnika.

Ugostitelji će imati identične terase

Kazao je i to da će se radovi vršiti u tri etape. Prva je od Gimnazije Bjelovar do DM-a, potom slijedi trasa od DM-a do Zagrebačke banke, a u trećoj će se završiti dionica do Dječjeg odjela Narodne knjižnice Petar Preradović. Za takav način rada gradske vlasti odlučile su se ponajprije zbog ugostitelja, da ne moraju svi u isto vrijeme uklanjati terase.

Svi ugostitelji na korzu imat će iste terase/ Foto: Deni Marčinković
Svi ugostitelji na korzu imat će iste terase/ Foto: Deni Marčinković

Darko Čani/ Foto: Deni Marčinković
Darko Čani/ Foto: Deni Marčinković

Jedan od ugostitelja koji je već postavio novu terasu je Darko Čani.

- Zahvaljujem se Gradu na brizi koju vode o nama. Na korzu radi oko 150 ljudi. Vjerujem da će po završetku radova sve biti podignuto na jedan veći nivo. Inače, vrijednost jedne terase kreće se između 200 i 250 tisuća kuna. Također, moram se zahvaliti i konzervatorima koji su nam omogućili da imamo takve terase, što do sada nije bio slučaj, kazao je Čani. 

Sve u istoj ravnini

Što se tiče takozvanih "kocki", nije riječ o kaldrmi, već o betonskim opločnicima, čije su fuge popunjene betonskom ispunom, kazao je Igor Barberić, direktor B-projekta.

Radovi na obnovi korza vrijedni su 11,5 milijuna kuna/ Foto: Deni Marčinković
Radovi na obnovi korza vrijedni su 11,5 milijuna kuna/ Foto: Deni Marčinković

- Korzo neće biti sklisko, niti će kolica i štikle propadati. U središnjem dijelu širina korza iznosi 6,7 metara, a izbor opločnika nije pao s neba, već je tako odlučeno konzervatorskim elaboratom, s tim da je u obzir uzeta cjelokupna povijest popločenja Bjelovara. Također, korzo će biti u jednoj ravnini, znači neće više biti rubnjaka koji stvaraju problem. Novitet će biti i gotovo nevidljiva linijska odvodnja napravljena od inoksa, poručio je Barberić.

Duplo manje prometa

Dodajmo i to da je zamjenik Brajdić kazao da će promet na korzu biti prepolovljen.

- Vožnja neće biti dozvoljena, a dostava će biti ograničena vremenom. Međutim, na korzu se nalaze i institucije, kojima je naprosto nemoguće zabraniti promet, a dio građana ovdje ima stanove i nemaju gdje parkirati. U ovom trenutku još uvijek ne mogu reći hoće li biti dozvoljena vožnja biciklima po novom korzu, ali svakako ćemo se po tom pitanju savjetovati s prometnim stručnjacima, zaključio je Brajdić. 

Bit će postavljeno tri vrste opločnika/ Foto: Deni Marčinković
Bit će postavljeno tri vrste opločnika/ Foto: Deni Marčinković

Skica budućeg korza/ Foto: Deni Marčinković
Skica budućeg korza/ Foto: Deni Marčinković