Fotografija: Foto: Janja Čaisa
Galerija
Foto: Janja Čaisa

U OŠ Garešnica na jedinstven način spojili tradicijsku glazbu i novo digitalno doba

Na repertoaru su bile brojalice, brzalice, rugalice, ali i žestoki rock and roll zvuci koje su drugašići iznijeli uz pomoć tradicijskih udaraljki i pri tom uživali



GAREŠNICA - "Glazba, kao kiša, kap po kap, uvlači se u srce i oživljava ga", rekao je muzikolog Romain Rolland. Tako se i glazba učenika 2. b razreda OŠ Garešnica uvukla u srca slušatelja na predstavljanju projekta Glazbena spajalica.

Nasmijani i raspjevani čuvari baštine/Foto: J. Čaisa
Nasmijani i raspjevani čuvari baštine/Foto: J. Čaisa

Zanimljiv i zaigran projekt drugašići su predstavili u OŠ Garešnica. Na repertoaru su bile brojalice, brzalice, rugalice, ali i zanimljivi žestoki rock and roll zvuci koje su iznijeli uz pomoć tradicijskih udaraljki. Ovi maleni čuvari hrvatske baštine uspješno su spojili tradiciju i novo digitalno doba. Usvojili su tradicijske sadržaje, objedinili ih u digitalne kolekcije, očuvali ih od zaborava i pri tom uživali.

Interaktivni ekran

Projekt Glazbena spajalica, vrijedan 19.000 kn, provela je glazbena skupina 2. b razreda. Kroz projekt su nabavljena potrebna pomagala - mobilni kabinet s glazbenim instrumentima i interaktivni ekran. OŠ Garešnica jedna je od škola kojima su odobrena sredstva Ministarstva znanosti i obrazovanja za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola. Projektnu dokumentaciju za projekt Glazbena spajalica pripremio je Poduzetnički centar Garešnica.

Učenici su s puno žara predstavili projekt/ Foto: J. Čaisa
Učenici su s puno žara predstavili projekt/ Foto: J. Čaisa

Muziciranje na interaktivnom ekranu/Foto: A. Kovač
Muziciranje na interaktivnom ekranu/Foto: A. Kovač

- Iznimno je važno očuvati tradiciju svoga zavičaja, a mi smo to fantastično realizirali kroz projekt. Učenici su kroz igru usvojili tradicijske sadržaje, a uz pomoć digitalnih alata suradničkim radom objedinili sadržaje u digitalne kolekcije. Osim toga, igrolikim softverima skladali su svoje glazbene cjeline i uživali igrajući se, te neizravnim načinom obogaćivali svoje glazbeno znanje. Sadržaji su bazirani na blagu Bilogore koje sam i sama naučila slušajući kolegicu, sada umirovljenu učiteljicu Gordanu Matunci, čuvaricu bilogorskog blaga – kazala je za MojPortal učiteljica Andreja Kovač.

Izvrsno prihvaćen projekt

Cilj projekta je poticanje razvoja učeničkih kompetencija, različitih vještina i kreativnosti kroz spajanje digitalnog svijeta s tradicijom. Ovim projektom djeci su se približili glazbeni instrumenti na jedan nov i suvremen način, gdje su sami kroz igru mogli izvoditi svoje vlastite glazbene primjere razvijajući na taj način razne motoričke i psihološke aktivnosti.

Učenici sviraju pod budnim okom učiteljice/ Foto: J. Čaisa
Učenici sviraju pod budnim okom učiteljice/ Foto: J. Čaisa

Tko ne zna brzalicu Riba ribi grize rep... Foto: J. Čaisa
Tko ne zna brzalicu Riba ribi grize rep... Foto: J. Čaisa

- Glazba je sastavni dio moga rada, motivacija ili uvod u neku temu, rekreativna stanka, posebice u nižim razredima. Otvorenost nastave glazbe pružila nam je mogućnost stavljanja naglaska na glazbeno stvaralaštvo prema sposobnostima i interesima učenika. Nove udaraljke iskorištene su na najjače za poznate instrumentale rock-skladbi kao što su We Will Rock You, I Love Rock And Roll – rekla nam je učiteljica.

Učiteljici Andreji glazba je sastavni dio rada/Foto: J. Čaisa
Učiteljici Andreji glazba je sastavni dio rada/Foto: J. Čaisa

Udaraljke su iskorištene na najjače/ Foto: A. Kovač
Udaraljke su iskorištene na najjače/ Foto: A. Kovač

Sadržaj projekta prezentiran je učiteljima diljem RH u online okružju Alfa portala, te je izvrsno prihvaćen. Odlično su ga prihvatili i učenici i roditelji, te svi nazočni na predstavljanju projekta u OŠ Garešnica. Učenici su svaki glazbeni broj izveli s puno žara i ljubavi prema glazbi, što pokazuje da je ovaj projekt spojio tradiciju i digitalno doba, donio neke drugačije interpretacije, ali i omogućio jačanje samopouzdanja učenika za javni nastup. Ovo je za njih, sasvim sigurno, samo početak jedne lijepe glazbene igre.