Fotografija: Tomislav Petrušić i Nikola Mrzlečki/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Galerija
Tomislav Petrušić i Nikola Mrzlečki/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal

Petrušić i Mrzlečki se rukovali: "Nedostaci na vozilu su uklonjeni, znamo kako poboljšati standard"

Mrzlečki se ispričao pacijentu, a Dino Kotik se zahvalio prerađivaču vozila na brzini intervencije i poručio kako u Hrvatskoj ima možda "dvadesetak vozila prema standardu hitne medicine"



Iako su na tiskovnu konferenciju došli zajedno, pa se na njenom kraju i rukovali, ne može se reći da su ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu BBŽ Nenad Mrzlečki i županijski povjerenik Hrvatskog sindikata hitne medicine Tomislav Petrušić pronašli zajednički jezik nakon što već gotovo deset dana traje saga s nedostacima novog vozila daruvarske Hitne. 

Podsjetimo, novo vozilo, jedno od dva koja su došla u BBŽ, bilo je parkirano nakon samo dvije intervencije jer su djelatnici prijavili kako ima ozbiljne nedostatke. Oba pacijenta zbog problema s ovjesom vozila su se "drndala" čak i pri maloj brzini, a među njima i Svetozar Opačić iz Daruvara koji je pretrpio akutni infarkt miokarda. Petrušić je konferenciju sazvao nakon što ga je u petak na svojoj presici u Bjelovaru ravnatelja Mrzlečki optužio da plaši javnost tvrdnjama o nesigurnosti vozila. 

Mislio da nikad neće stići u bolnicu

- Cijelo vrijeme sam bio pri svijesti, a djelatnici Hitne su me pridržavali da ne padnem. Povraćao sam, dva puta jako. Vozio sam kombi 40 godina, ovo je bilo na razini "tamića" iz osamdesetih. Pritom smo išli jako sporo, sjećam se da sam mislio kako ova hitna ikada stigne u pakračku bolnicu - kazao je Opačić. 

Svetozar Opačić, pacijent s infarktom miokarda/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Svetozar Opačić, pacijent s infarktom miokarda/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Pacijent Svetozar Opačić prisjetio se kako je cijelo vrijeme povraćao/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Pacijent Svetozar Opačić prisjetio se kako je cijelo vrijeme povraćao/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal

Sindikalisti i zaposlenici istaknuli su kako je sreća u ovoj nevolji što je pacijent bio iz Daruvara. 

- Godinama imamo problema s vozilima. Radili smo u vozilu bez električnih instalacija, noću smo svijetlili jedni drugima mobitelima. Vožnja Daruvar-Pakrac umjesto deset minuta (radi hitnosti stanja) trajala je dvostruko više. Da smo po pacijenta išli, recimo, u Bastaje, vožnja tamo i do bolnice Pakrac ne bi trajala pola sata nego sat - rekao je tehničar Dino Kotik. 

Medicinski tehničar Dino Kotik/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Medicinski tehničar Dino Kotik/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal

Sindikalni povjerenik Petrušić rekao je kako je vozni park star šest godina, a vozila Hitne pomoći su već nakon tri godine, zbog specifičnosti posla i jurnjave po nerijetko lošim cestama, sve kako bi se spasio život, u vrlo teškom stanju

SIndikalist Tomislav Petrušić/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
SIndikalist Tomislav Petrušić/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu BBŽ Nenad Mrzlečki/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu BBŽ Nenad Mrzlečki/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal

Kuverta spremna za DORH

Petrušić je dodao kako je problem, koji je nastao u subotu, riješen u roku od tri dana, a hitnjak Dino Kotik se zahvalio prerađivaču vozila na brzini intervencije.

Također, Petrušić tvrdi da postoje indicije da je u procesu javne nabave došlo do krivotvorenja dokumentacije.

- Imamo ovu kuvertu s dokumentima koju ćemo proslijediti nadležnom Državnom odvjetništvu - rekao je Petrušić koji okupljenim novinarima nije pokazao što je u kuverti. Dodao je da su zračni ovjesi uklonjeni što nije rješenje problema jer sada i dalje ima teretni, a ne putnički ovjes. No to je, dodao je, problem u cijeloj zemlji u kojoj ima, kako je rekao, "možda dvadesetak vozila prema standardu hitne medicine". 

Hitnjaci su se požalili i na to da i sami riskiraju živote kada se voze na i sa intervencije. 

- Nosila su previsoko pa se ljuljaju, kardijalka nije dobra, a defibrilatori se odvajaju iz kućišta. Kada znate da defibrilator ima petnaest kilograma, ako pri brzini od samo 80 kilometara na sat padne nekome na glavu, ubit će ga - rekli su. 

Petrušić je rekao i kako nema govora da je snimka koju su objavili, a za koju se prvo mislilo da prikazuje pacijenta, a potom se ispostavilo da je na snimci ipak zamućeni medicinski tehničar, režirana ili lažirana. Dodao je da je smrtnost i broj nesreća u kojima su sudjelovali vozači i djelatnici hitne ili saniteta u BBŽ najveća u Hrvatskoj, pozivajući se na podatke koje je dobio u policiji. 

Tomislav Petrušić i Nikola Mrzlečki/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Tomislav Petrušić i Nikola Mrzlečki/ Foto: Tomislav Kukec/MojPortal

Mrzlečki pozvao na poštivanje internih pravila

Na sve je odgovorio i ravnatelj Mrzlečki rekavši kako mu je žao da je slučaj odmah dospio u javnost. Pozvao je zaposlenike Hitne da svaki uočeni problem prema internim pravilnicima odmah prijave nadređenima. 

Djelatnici HMP i sporno vozilo/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal
Djelatnici HMP i sporno vozilo/Foto: Tomislav Kukec/MojPortal

Na novinarski upit zašto javnost ne bi trebala znati za ovakve probleme, kada su u pitanju pacijenti koji i sami moraju imati pravo znati u kakvom je stanju vozni park, a kojeg su uostalom i platili porezni obveznici, rekao je kako je dobro da se o svemu razgovara. 

- Ali, postoje procedure i nikome nije u interesu da nam se pacijenti voze u lošem stanju vozila. Liječnici i tehničari su, osim ovjesa, uočili još neke manje nedostatke na ovom vozilu, to ćemo rješavati u hodu. U cijeloj ovoj priči dobro je da znamo što se događa kako bismo povjerenstvima koje se bave specifikacijama prilikom javnih nabava vozila hitne mogli prenijeti naša iskustva i tako poboljšati standard - rekao je Mrzlečki. 

Vozilo je sada u funkciji i sigurno je, istaknuto je. 

Još se jednom javno ispričao pacijentu Svetozaru Opačiću zbog svih neugodnosti koje je proživio u daruvarskoj Hitnoj, a on je ispriku prihvatio. 

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!