Kako cestom Dobrovac-Kukunjevac zatvorenom zbog opasnih oštećenja svi i dalje voze?!
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Zbog oštećenja cestovnog propusta između naselja Kukunjevac i Dobrovac, za promet je privremeno zatvorena županijska cesta ŽC4236 (Poljana ŽC 3168) - Kukunjevac - Dobrovac (DC47).
Iako ova informacija „na prvu“ izgleda uobičajeno i razumljivo, iza nje se u stvari krije pravi mali kaos u kojem vozači i putnici imaju više pitanja nego odgovora.
Oštećen most
Sve je počelo 29. ožujka kada je Županijska uprava za ceste Požeško - slavonske županije donijela Odluku o privremenom zatvaranju županijske ceste Poljana - Kukunjevac - Dobrovac za promet teretnih vozila ukupne mase iznad 7,5 tona. Dva dana kasnije 31. ožujka od 9 sati ŽUC je donio Odluku o privremenom zatvaranju iste ceste za sva vozila.
No bez obzira na potonju Odluku, promet osobnih automobila spomenutom cestom nije prekinut, promet njome se nesmetano odvija svakodnevno, pa tako i 6. travnja, na dan pisanja ovog teksta.
Informaciju o zatvaranju spomenute ceste za promet svih vozila objavio je u petak 31. ožujka lokalni medij. Istu informaciju pronašli smo i na stranicama Hrvatskog auto kluba. U rubrici „Stanje na cestama“ navode se dvije informacije; da je županijska cesta 4236 zatvorena zbog oštećenja i da je zabranjen promet za teretna vozila.
Zabrana samo za teretna vozila?
Iz ŽUC-a u međuvremenu nije stigla nikakva službena odluka ili obavijest koja bi potvrdila da se zabrana odnosi samo na teretna vozila. Da se zabrana odnosi samo na tu vrstu vozila može se zaključiti i po privremenoj regulaciji prometa koja u Poljani i u Dobrovcu usmjerava teretna vozila na obilazne pravce. Ipak, na samom mostu koji je oštećen, postavljen je znak izričite naredbe – „zabrana prometa u oba smjera“.
Ipak, Dobrovčanin koji živi dvjestotinjak metara od samog mosta kaže kako se mostom i dalje voze ne samo osobni automobili nego i kamioni, pa čak i šleperi.
Sporan je cestovni propust na izlasku iz Dobrovca, odnosno ulasku u Kukunjevac. Na njemu je trenutno fizički onemogućen promet sjevernim kolničkim trakom (desna traka u smjeru Poljane) dok se promet naizmjenično odvija južnim trakom. Na dijelu kolnika stvorila se poveća rupa u kojoj se zadržava voda, a oštećenje asfalta vidljivo je i na drugoj traci s obzirom na to da je asfalt popucao uzdužno, u dužini od nekoliko metara.
Pravi razmjeri oštećenja vidljivi su s donje strane mosta s koje se nalaze čelične potporne šine koje je korozija jako nagrizla, a na mjestima i potpuno uništila.
Dodatnu zbunjenost izazvali su obilazni pravci koje u Odluci preporučuje ŽUC odnosno vozači se s pravom pitaju kuda ti putevi vode? U Odluci predlažu obilazni pravac: „iz smjera Kutine i Banove Jaruge: Poljana ŽC3168 – Antunovac ŽC3168 – Uljanik DC26 i obratno“. Isto tako neobična je i uputa: „iz smjera Pakraca i Lipika: Pakrac DC5 – Lipik DC47 – Dobrovac DC 47 i obratno iako fizički znak na kružnom toku u Dobrovcu kamione usmjerava prema Novskoj.
Treba reći da je prije godinu i pol dana, također zbog radova na sanaciji cestovnih propusta u Kukunjevcu, bio obustavljen promet na ovoj cesti. Tada se vozilo obilazno cestom Gaj – Brekinska – Toranj - Batinjani - Gornja Obrijež - Pakrac.
Muke za lokalno stanovništvo
U cijeloj ovoj nes(p)retnoj priči nismo se ni dotaknuli problema s kojima će se suočiti stanovnici naselja Kukunjevca i Brezina, ali i Dobrovac, zbog njihove svakodnevne međusobne komunikacije i komunikacije s Lipikom i Pakracom. Oni će vjerojatno koristiti makadamske puteve, šumski preko „Sklizavca“ prema Batinjanima ili poljski, paralelno uz željezničku prugu do Dobrovca.
ŽUC-u Požeško – slavonske županije uputili smo dopis u kojem molimo za odgovore na pitanja o kakvom se oštećenju cestovnog propusta radi i kakva je planirana dinamika radova. Konkretno kada očekuju početak radova, do kada bi oni trebali trajati, odnosno do kada će cesta biti zatvorena za promet?
Evo odgovora kojeg smo dobili iz ŽUC-a u kojem se potvrđuje da je cesta od 30. 3. zatvorena za kamionski promet, a od 31. 3. za sav promet. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
"Na županijskoj cesti oznake ŽC 4236, na lokaciji cestovnoga propusta između naselja Dobrovac I Kukunjevac,uočene su prekomjerne deformacije površine asfaltnoga kolnika te je utvrđeno da je došlo oštećenja gornjeg ustroja odnosno rasponske konstrukcije objekta. Cesta je dana 30.3.2023. zatvorena za kamionski promet (Poljana-Dobrovac), a sljedećega dana 31.3.2023. i za sva vozila. Radovi sanacije propusta povjereni su izvođaču Niskogradnja Jurčak d.o.o. koji je odmah pristupio izradi prometnoga elaborata privremene regulacije prometa I izradi prometnih znakova privremene signalizacije.
Budući da se radi o znatnome broju znakova (cca 40 -ak komada) jer zatvaranje predmetne ceste podrazumijeva pokrivanje cijelog područja Nadcestarije Pakrac (uz suglasnost dvije susjedne županije), ugovorni izvođač redovitoga održavanja - PZC d.o.o. postavio je osnovnu prometnu signalizaciju do postavljanja prometne signalizacije u skladu s elaboratom. Danas je usklađena privremena prometna signalizacija s elaboratom privremene regulacije prometa. Početak radova očekuje se 11.travnja, a završetak 31.5.2023. godine.
Problemi i u željezničkom prometu
Nedefinirano je ostalo i mogu li spomenutim cestovnim propustom, odnosno mostom između Dobrovca i Kukunjevca prometovati autobusi, posebno zamjenski autobusi kojima već jako dugo, na relaciji Banova Jaruga – Daruvar putuju putnici Hrvatskih željeznica. Jer i u željezničkom prometu bi mogli nastati veliki problemi.
Autobusi koji zamjenjuju vlak na spomenutoj relaciji voze upravo dijelom ceste koja je (ili će uskoro biti) zatvorena. Tu se pojavljuje problem jer bi u Gaju, prije skretanja za obilazni pravac, autobusi morali nastaviti vozili za Brezine i Kukunjevac kako bi ukrcali ili iskrcali putnike na tim stanicama koje su na željezničkoj liniji Banova Jaruga - Daruvar. Zatim bi se autobus morao vratiti do Gaja i nastavili obilaznim pravcem preko Brekinske i Tornja. Umjesto da skrene prema Daruvaru, zamjenski autobus bi se trebao vratiti do Pakraca i još dalje do Lipika kako bi ukrcali odnosno iskrcali putnike. Tek tada bi iz Lipika autobus/vlak mogao krenuti natrag prema Pakracu i konačno nastaviti prema Daruvaru.
Moguća kašnjenja
Osim što ovo sve skupa znači najmanje 50-ak dodatno prijeđenih kilometara, još veći problem je što za to treba vremena, a to će sigurno izazvati kašnjenja koja će najviše pogoditi same putnike. Primjerice, putnici koji vlakom/autobusom putuju prema Zagrebu voze se do Banove Jaruge gdje imaju daljnju željezničku liniju prema svom odredištu. No uslijed spomenutih kašnjenja putnici će izgubiti moguće veze za daljnje putovanje i bit će im onemogućeno da svoje putovanje nastave dalje prema voznom redu. To znači da će morati čekati drugu vezu što će ponekad značiti čekanje i po nekoliko sati. U krajnjoj liniji zbog svega ovoga će putnicima u željeznici biti onemogućeno da si normalno isplaniraju i organiziraju putovanje.
Upit smo poslali i u HŽ Putnički prijevoz s pitanjima kako planiraju ukrcavanje i iskrcavanje putnika na stanicama u Lipiku, Kukunjevcu i Brezinama, a koje nisu na liniji prometovanja obilaznog cestovnog pravca? Isto tako kako planiraju regulirati i kompenzirati moguća kašnjenja i kako će putnici u tom slučaju moći organizirat putovanje Hrvatskom željeznicom? I njihov odgovor ćemo objaviti kada nam ga pošalju.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!