Fotografija: Foto: Tomislav Krišto/CROPIX (ilustracija)
Foto: Tomislav Krišto/CROPIX (ilustracija)

Preko aplikacije HŽ-a kupila kartu za vlak koji uopće ne vozi: "Ljudi ga uzalud čekali na peronu"

Bjelovarčanka Verica Perec i još 20-ak putnika uzalud su čekali vlak za kojeg su uredno kupili kartu, a onda se ispostavilo da taj vlak ne vozi nedjeljom i blagdanom



BJELOVAR – Prava mala drama odvijala se protekloga ponedjeljka na bjelovarskom Željezničkom kolodvoru. Naime, među 20-ak putnika koji su čekali vlak za Zagreb s kupljenom kartom u ruci bila je i Verica Perec. Njezin sin nam je ispričao u kakvoj su se nemiloj situaciji našli putnici toga blagdanskog poslijepodneva.

- Mama je trebala ići vlakom u 13:59 za Zagreb. Moja šogrica kupila joj je kartu preko aplikacije. Čekala je i čekala, kao i ostalih 20-ak ljudi, no vlak nije dolazio. Tada je jedna od putnica ušla u čekaonicu gdje na staklu piše da taj vlak za koju su svi oni redovno kupili kartu, uopće ne vozi nedjeljom i praznicima. Da stvar bude gora, mami se stvarno žurilo da na vrijeme dođe u Zagreb jer je u 17 sati imala autobus za Švicarsku, pojašnjava nam Sven Perec koji je u vezi ove situacije poslao pritužbu i HŽ-u.

Vozio ju sin

„Znam da ste nepouzdani, spori i loši, ali takav amaterizam je teško opravdati. Vlak, za koji ste mojoj mami prodali kartu NE VOZI NEDJELJOM I PRAZNIKOM. Isti taj vlak čekalo je barem 20-tak ljudi.

Prije nego vas zamolim da doradite amatersku aplikaciju, jer stvarno je teško prepoznati nedjelju ili praznike i onemogućiti kupnju karte za te dane i taj vlak, biste li bili voljni vratiti novac za vlak koji ne vozi tada za kada ste vi prodali kartu? Zahvaljujem što budete. U privitku je broj računa na koji to možete učiniti“, stoji u mailu kojeg je Perec uputio na adresu HŽ-a.

Dodajmo, Verica Perec stigla je u Zagreb na vrijeme zahvaljujući sinu i šogorici koji su je odvezli. Kako su prošli ostali putnici, manje je poznato.

Što se točno dogodilo, upitali smo HŽ PP, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti.

- Na Uskrsni ponedjeljak došlo je do tehničkih poteškoća u prikazu online voznog reda HŽPP-a zbog čega se ispričavamo putnicima.

Umjesto vlakova koji voze blagdanom, u aplikaciji su se prikazivali svi vlakovi koji voze radnim danom zbog čega je bila omogućena kupnja karte za vlakove koji ne voze blagdanom. Odmah se pristupilo uklanjanju tehničkih poteškoća.

Putnici koji su kupili kartu za vlak koji nije vozio mogu zatražiti povrat novca za neiskorištenu kartu putem e-maila, poručuju iz HŽPP-a.

Pitanja bez odgovora

Iako su nam odgovor poslali brzo, HŽ Putnički prijevoz nije odgovorio na gotovo nijedno od naših pitanja, a koja se tiču sigurnosti i funkcionalnosti aplikacije. 

Zanimalo nas je tako, redom, kako je moguće da je aplikacija prodala voznu kartu za vlak na datum koji ne prometuje? Kada je aplikacija puštena u promet te je li dosad bilo ovakvih pogrešaka? Tko ju je radio i koliko je koštala? Napomenimo da je HŽ državna kompanija i kao takva morala bi odgovarati na ova i ovakva pitanja, no to nisu učinili. 

Pitali smo ih dalje koga smatraju odgovornim za ovu pogrešku. Je li to tvrtka koja je razvijala aplikaciju ili netko unutar HŽPP sustava kao i hoće li biti provedene istrage koje bi mogle dovesti do otklanjanja budućih neugodnosti za putnike koji koriste aplikaciju?

- Točnije, jeste li već pristupili radu na otklanjanju pogreške? - pitali smo HŽ Putnički prijevoz. 

S obzirom da je ovo bila uistinu dramatična situacija, jer je gospođa Perec već imala vezu, autobus prema Švicarskoj u 17 sati kojeg je također uredno platila, koje su mogućnosti putnika? Naime, drugo je kada se vlak ili autobus ne pojave, ali kada putnik zakasni na autobus je nešto drugo kada je u pitanju odšteta. 

Vratiti će novac

U razvijenim državama postoji i institut "izmakle zarade". Primjerice, da je putnik morao na važan poslovni sastanak u Švicarskoj, a taj sastanak propadne. Tko bi nadoknadio štetu? Zatim, što ako putnik, koji u Zagreb dođe nakon što je njegov autobus za Švicarsku već odavno otišao. Gdje će se smjestiti? Tko će platiti cijenu hotela? Hoće li mu, kada i na koji način, biti vraćen novac te nadoknaditi pretrpljena šteta u vidu izgubljenog vremena i drugih razloga? Kakva je praksa u takvim slučajevima, te što putnik mora učiniti kako bi bio obeštećen?

Na sva ta pitanja državni željeznički prijevoznik ostao je nijem. Za prepostaviti je da je odgovor podizanje privatne tužbe koja bi, uz ovdašnji pravni sustav, potrajala godinama.  Dobili smo tek - vratit ćemo novac za karte.

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!