FOTOGALERIJA U Pakracu se okupili oldtimeri koji su zajedno stariji od 3000 godina
"U karavani sudjeluje više od 150 sudionika sa 67 oldtimer i povijesnih vozila i 27 motocikala iz 20-ak klubova. A imamo i veliki broj oldtimer sudionika", u šali kaže Boro Golenko, predsjednik OTK „Kurbla“
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Djeca i mladi, ali i oni nešto stariji Pakračani i Lipičani imali su prigodu tijekom vikenda napraviti spektakularne i nesvakidašnje selfije i to s brojnim, atraktivnim oldtimer i povijesnim vozilima koja su sudjelovala na 17. susretu starodobnih vozila koji tradicionalno organizira Oldtimer klubu „Kurbla“ Garešnica.
- U našoj karavani sudjeluje više od 150 sudionika sa 67 oldtimer i povijesnih vozila i 27 motocikala, a dolaze iz 20-ak klubova iz Zadra, Zagreba, Sesveta, Samobora, Čakovca, Nove Gradiške, Bjelovara, Zaboka, Virovitice, Ivanić Grada, Požege. Osim oldtimer vozila i motocikala, imamo i veliki broj oldtimer sudionika jer su većina njih u oldtimer godinama - u šali je rekao Boro Golenko, predsjednik OTK „Kurbla“ koja ima 37 aktivnih članova.
Više od 3 tisuće godina starosti
Jedna od ideja u pripremi ove teme bila je zbrojiti godine starosti svih vozila koja su sudjelovala u ovoj karavani, ali je zbog njihove brojnosti i kratkoće vremena to bilo praktički nemoguće. Boro je ipak ponudio svoju pomoć.
- Imamo stotinjak vozila i ni jedno nije mlađe od 30 godina što znači da je to minimalno 3 tisuće godina starosti. Ali ima ih i znatno starijih od 30 pa je onda ukupna brojka starosti dosta veća od 3 tisuće - kaže Boro dok me vodio prema Mihaeli Plavšić, tajnici klub. Od nje sam saznao koji su najstarijim sudionicima ove oldtimer karavane, a to su bili Jeep Willys iz 1943. godine i motocikl Sarolea iz 1949. godine.
Za upravljačem impresivne Sarolee iz 1949. godine, inače belgijskog ratnog motocikla bio je Benjamin Perčić iz Svetog Martina na Muri, član Moto kluba Međimurje iz Čakovca. Od njega sam doznao da sa suprugom Bernardom još od 2005. godine sudjeluje na moto susretima koji organiziraju garešnički oldtimer klub, a supruga ga je pratila i na ovom i to za upravljačem Condora iz 1973.
- Sarolea ima motor od 400 kubičnih centimetara, a oba motora sam samostalno renovirao, jer je Condor ranije bio također vojni motocikl, pripadao je Švicarskoj vojsci. Inače, kod kuće u garaži imam i motocikl Triumph iz 1938. godine kojeg je također sam restaurirao - pojašnjava Benjamin koji je, kao uostalom i većina sudionika ovog susreta, pasionirani ljubitelj oldtimera.
Rehabilitacija i uživancija
Posebno od kada je zbog zdravstvenih problema prestao raditi kao profesionalni vozač kamiona pa je umirovljen i sada, kako sam kaže, im puno više vremena uživati u šarafanju u radioni.
- Za mene je to prava rehabilitacija i uživancija, više od hobija - rekao je kratko dok se pripremao za priključenje karavani i nastavak vožnje prema Omanovcu.
Najstarije vozilo vozio je Slavko Slavek Jandrečić iz Samobora koji je sa suprugom Slavicom stigao u Jeep Willysu, američkom vojnom džipu iz 1945. godine, s motorom zapremine 2.200 kubičnih centimetara i sa 60 konjskih snaga.
Slavek se može pohvaliti da posjeduje pravu i vrlo vrijednu kolekciju oldtimera jer uz ovaj, ima još 5 Willysa koji datiraju od 1942. do 1945. godine, a uz to ima i 10 starinskih motocikala.
Zanimalo me je kako i gdje ih nabavlja?
Ispod šljiva i trešanja...
„Ima ih svugdje, u vrtovima, dvorištima, štagljevima, pod šljivama i trešnjama, na raznim zabačenim mjestima i uglavnom budu u jako lošem stanju, pred raspadom ili već raspadnuti, a onda ih ja dopeljam doma i servisiram jer sam po profesiji automehaničar“, pojašnjava Dragec koji se u starinska vozila zaljubio prije skoro 60 godina, kada mu je bilo 10 i kada je njegov tata kupio starinski motor.
Dragec kaže da se Jeep Willys u stanju u kakvom je njegov, ne može kupiti ispod 13 tisuća eura.
Dodaje da sudjeluje na brojnim okupljanjima oldtimera po cijeloj Hrvatskoj, ali i u susjednim zemljama, a veseli ga što u obitelji ima oldtimer nasljednika jer je sin Ivan, inače također automehaničara, veliki ljubitelj oldtimera.
Inače, kriteriji po kojima neko vozilo postaje oldtimer su vrlo precizni i jasni. Svako vozilo koje je starije od 30 godina zakonski ide u kategoriju oldtimera, a isto se odnosi i na motocikle koji su stariji od 25 godina. Vrednovane i razvrstavanje vozila u kategoriju oldtimera provodi se prema starosti, tehničkim karakteristikama i sačuvanosti vozila.
Dominirali Mercedesi
Na pakračkoj izložbi oldtimera i povijesnih vozila sva su vozila uredno registrirana i tehnički ispravna. Dominirali su Mercedesi raznih godina i tipova, ali je tu bilo i Porschea, neizostavni Fićeki, zatim Bube, WV Golfovi, Lade, bilo je i nekoliko Kadeta, zatim Audi, Honda, Ford Taunus, nekoliko američkih automobila, atraktivna Corveta, ali i Fiatovo povijesno vozilo koje kao da je upravo „ispalo“ iz filma o Al Caponeu.
Uz 2 traktora Kramer, jedna od najvećih atrakcija bio BMW Isseta iz 1957. godine, vlasnika Pakračana Darija Adžijevića.
Auto sličan jajetu
Ovo neobično plavo-bijelo cestovno vozilo koje više sliči jajetu ima motor zapremine 250 kubika i snage 12 „konja“, a specifično je po tome što se u njega ulazi sprijeda, praktički kroz vjetrobran koji ujedno služi i kao vrata automobila.
- Koliko ide maksimalno? - pitao sam Darija kojeg svi u Pakracu i Lipiku znaju kao Zec.
- 80 na sat - odgovorio je.
- Jesi ga razvuk'o do 80?
- Pa normalno - uz smiješak je odgovorio Zec dok je mojem sinu Vilimu pomogao da uđe u unutrašnjost ovog neobičnog vozila.
Prije Pakraca, sudionici 17. susreta starodobnih vozila koji organizira OTK Kurbla Garešnica bili su gosti Moto kluba Iohanites u njihovom klupskom prostoru u Kukunjevcu, nakon izložbe u Pakracu odvezli su se na Omanovac gdje su imali ručak, a potom su vozila izložili i u parku u Lipiku.