FOTO Na susretu oldtimera nikad više vozila. Najveća atrakcija bio je jedan bicikl...
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
U organizaciji Oldtimer kluba "Kurbla" Garešnica, u subotu 3. rujna održao se 18. po redu susret starodobnih vozila.
U prijepodnevnim satima na garešničkoj tržnici okupilo se 200 sudionika iz 20 klubova s 90 automobila i 20 motocikala što je apsolutni rekord susreta.
Tamo ih je čekala okrijepa i velik broj posjetitelja svih uzrasta. Susret već godinama ima međunarodni karakter jer se uz domaće goste iz niza hrvatskih klubova uvijek odazovu i neki iz inozemstva. Ove godine ih je posjetila ekipa iz OTK Subotica, te jedna posada iz Njemačke koja je odnijela specijalnu nagradu za najdalji put. No najbrojnija ekipa bila je ona iz OTK Purgeri s ukupno 19 sudionika.
Drugu godinu zaredom na Susretu starodobnih vozila sreli smo novinara Domagoja Jakopovića Ribafisha, koji nam je rekao da je početak rujna u njegovu kalendaru rezerviran za Garešnicu.
- Zaključio sam da barem dva puta godišnje moram doći do Garešnice jer se tu predobro jede i pije, a i predobra je zabava da bih to propustio. Došao sam pogledati izložbu old timera, vidjeti što se događa od kulturno-umjetničke ponude i što se događa u mjestima oko same Garešnice. Probati neka nova jela i pronaći neku novu priču – rekao nam je Domagoj Jakopović Ribafish.
Veliku pozornost posjetitelja i sudionika Susreta ove je godine izazvao jedan neobičan bicikl koji se rijetko gdje može vidjeti uživo. Riječ je o replici bicikla s velikim i malim kotačem s kraja 19. stoljeća u vlasništvu Zagrepčanina Alena Pazlića.
- Kupio sam ga u Našicama i vozim ga već tri godine. Potrebno je malo vremena da se izvježbate, a i par padova. Tada nije bilo lančanog prijenosa nego prijenos na pedale. Prvi kotač je bitan jer se sve odvija na njemu. Prava sam atrakcija gdje god se pojavim. Bicikl prevozim na svom BMW-u iz 1982. godine, model E21. Kupio sam ga prije sedam godina, rastavio do šarafa i sastavio 80 posto sam. Ima 90 konjskih snaga, 1,8 motor, ne troši ispod 10 litara. No to nije auto za svaki dan, nego za gušt – rekao nam je Alen Pazlić.
Alen nam sa smiješkom priznaje da je dosta uložio u svoj hobi, a uz oldtimer marke BMW i repliku bicikla ima i retro kamp kućicu. Kad je riječ o najstarijima među oldtimerima, tu je Jeep Willys iz 1945. godine u vlasništvu Slavka Jandrečića, člana OTK Zlatni kotač Zagreb. Willys je dobio nagradu za najstariji auto na susretu. Mirko Kolar iz OTK Ivanić-Grad, rođen 1927. godine, dobio je nagradu za najstarijeg vozača.
Niti jedan susret ne može proći bez uglancanih mercedesa, buba i fićeka. Specijalnu nagradu na susretu dobio je Leon Perković iz OTK Purgeri Zagreb, i to za svoju plavu Zastavu 750 SC. Automobil je iz 1980. godine dok je vozač tek prije par dana navršio 18, ali već vozi slalom utrke. U plavom su fići došle tri generacije – djed, mama i sin Leon.
Razgovarali smo i s vlasnikom starodobnog vozila Fiat 1100 E iz 1950. godine koji se ističe svojim izgledom i besprijekornim stanjem. Automobil je dobio nagradu za najuređeniji automobil na susretu, a vlasnik ga iznajmljuje za svatove.
- Kupio sam ga prije 15-ak godina od jednog čovjeka iz Kutine za šest tisuća eura, a uložio ukupno 27 tisuća eura. Na njemu je sve originalno: što se nije moglo kupiti, to se je moralo napraviti. Automobil nije na prodaju, no ispod 35 tisuća ga ne bih dao. Ovo je zadnji model Fiata koji je imao posebnu školjku i posebnu karoseriju. Imam tri unuka i tri Fiata –1950., 1954. i 1960. godište pa će svaki dobiti jednog u naslijeđe – rekao nam je Ivan Pekera iz Kutine, član Old timer kluba Zagreb.
Na susretu nam je upao u oko i jedan Pontiac koji je na prodaju ukoliko ste voljni izdvojiti 26 tisuća eura. Ljudima je zanimljiv za vjenčanja pa je, kako kaže vlasnik, dobra poslovna investicija.
- Ništa nisam renovirao, samo sam kupio nove gume i restaurirao krov. Pala mi je kantica boje na njega jer sam soboslikar. Ima šest cilindara, izrađen je 1953. u Kanadi, a kupio sam ga u Australiji prije 19 godina gdje sam tada živio. Što da vam kažem, troši puno, oko 12 litara, ali nisam nikad imao kvar – rekao nam je Antun Akmačić zvani Čeber iz Nove Gradiške, član Old timer kluba N. Gradiška, kao da daje oglas za svoga ljubimca.
Uz vozila koja se iznajmljuju za vjenčanja i događanja na crvenom tepihu, bilo je i onih koji nisu toliko glamurozni, ali su veliki i skupi projekti. Jedan takav zasigurno je Renault 4 iz 1966. godine u vlasništvu Silvija Šavorića iz Duge Rese, inače rođenog Bjelovarčanina i člana USV Udruge starodobnih vozila Bjelovara. Godine 2013. Silvio je dobio nagradu od Renault kluba za projekt godine nakon restauracije automobila.
- Auto je bio doslovno mrtav kad sam ga kupio 2008. godine. Stajao je vani od 1995. i bio u jako lošem stanju. Kupio sam ga od prvog vlasnika, odnosno od njegove kćeri. Kad sam došao po auto, cijela jedna zagrebačka ulica izašla je van na ispraćaj, a gospođi sam morao obećati da ću joj se javiti nakon restauracije. Dijelove sam nabavljao iz cijeloga svijeta, a restauracija je trajala četiri godine. Nekih 90 posto je vraćeno u originalno stanje. Platio sam ga 3.500 kn, a uložio sam oko 60.000 kuna. Pali se na kurblu, ima tri brzine, ima 6-voltnu instalaciju. Koliko ja znam, jedini je ovakav restaurirani i registrirani u Hrvatskoj. Riječ je o prvoj seriji Renaulta 4. Uz ovo imam Fiata 500 iz 1957. godine, prva serija proizvodnje, imamo DKV drveni automobil iz 1937. i dva starodobna motocikla – rekao nam je Silvio, strastveni ljubitelj automobila.
Na susretu je bilo i neobično vozilo pod imenom Burton, s kojim su se više puta provozali na crvenom tepihu, te na izboru za Miss Universe. U njemu se vozio Ćiro Blažević i Alka Vuica.
- Vlasnik sam automobila koji je samogradnja, a rađen je na Dijani iz 1978. godine. Kolega i ja ga složimo za otprilike 100 radnih sati. Davne 2006. godine kolega i ja smo započeli s proizvodnjom auta. Dobili smo zastupstvo za Istočnu Europu, no tek smo ga uspjeli registrirati 2011. godine. Mi smo nažalost odustali od te priče, ja sam otišao u Njemačku, a moj kolega je otišao u mirovinu. Auto ima svega 23 konja i 602 kubika. Prtljažnik mu je 620 litara, potrošnja samo 5 litara, ima meki krov.
Auto vam daje toliku čar i ljepotu putovanja, ljudi plješću, slikaju ga. I moj pas Beni uživa u vožnji – kazao nam je Davor Beneš iz Zagreba.
Zbog gustog rasporeda, nakon prijave u Garešnici i pozdravnoga govora domaćina - predsjednika Kurble Bore Golenka i direktorice TZ Sjeverna Moslavina Daniele Belak – sudionici su krenuli put Daruvara preko Dežanovca i Gornjeg Daruvara. U Daruvaru su obišli znamenitosti uz stručno vodstvo te se odmorili i okrijepili.
- Na skupu je sve išlo glatko, nije bilo dosadno, nije bilo dugog stajanja, sudionici su zadovoljni, a naš tim je odradio odličan posao. Okupili smo se u Garešnici kao i svake godine odakle smo krenuli put Daruvara. Tamo su nas domaćini dočekali s okrijepom. Iako je bilo vrijeme ručka, Daruvarčani su izašli u grad i pogledali izložbu. U poklone za sudionike smo stavili majicu, vrećicu s čajem i šalicu, šećer i kratki opis Antunova izvora. Ljudi su imali priliku skuhati čaj na izvoru i obići dvorac grofa Jankovića. Ovim se putem zahvaljujem Gradu Daruvaru koji nam je omogućio izvanrednog vodiča – rekao nam je Boro Golenko, predsjednik OTK Kurbla.
Nakon Daruvara krenuli su put Kurbline kuće preko Končanice. U kući ih je čekala večera te podjela nagrada i zahvalnica.
Predsjednik Golenko se na susretu zahvalio svim sudionicima jer je riječ o starim vozilima za koja ne znaš gdje mogu stati. Za njima uvijek ide pratnja u slučaju da netko ostane u kvaru ili jednostavno stane, ali sva sreća nikom se to nije desilo na ovogodišnjem susretu. Saznajemo samo da je sudionica Bernarda Perčić iz OTK Međimurje Čakovec pala s motora, međutim, nije ozlijeđena. Osim nagrade za najstariji motocikl Sarolea iz 1949. godine, vozačica Bernarda ujedno je dobila nagradu i za peh vozača. Nagradu za najuređeniji motocikl odnio je Tomislav Šunjić iz OTK Stari Sjaj Vinkovci za Suzuki GS 500 E iz 1979. godine. Nagradu za najoriginalniji automobil odnio je član OTK Purgeri Zagreb Zlatko Rade za svog Opel Rekorda iz 1964. godine. Najoriginalniji motor, Kawasaki Z 1000 iz 1978., vozio je Igor Begović, OTK Stari sjaj Vinkovci. Iva Buđak iz OTK Virovitica dobila je nagradu za najvozačicu susreta.
- Karavana je ove godine proslavila svoj 18. rođendan, a velika fešta i monografija sprema se za 20. susret, kazao nam je predsjednik Golenko. Kao i svake godine do sad, ekipa iz Kurble potvrđuje da su odlični domaćini i organizatori te da su njihove rute sve samo ne monotone.