Fotografija: Mladić je postao žrtva Internet prijevare/Foto: Srdjan Vrancic
Mladić je postao žrtva Internet prijevare/Foto: Srdjan Vrancic

Mladić žrtva Internet prijevare: "Nazvao ga, rekao da je teleoperater i tražio aktivacijski kod"

Nakon što je mladić provjerio račun mobilne usluge, shvatio je da je netko kupio s njegovog računa dva bona u iznosu od nekoliko stotina kuna



BJELOVAR - U subotu 18. prosinca, 23-godišnjak je policiji podnio kaznenu prijavu u kojoj je naveo da je u petak 17. prosinca u večernjim satima primio telefonski poziv na svoj mobilni telefon na koji se odmah nije uspio javiti. Zatim je nazvao broj koji ga je zvao te mu se javila muška osoba i predstavila mu se da je teleoperater jednog telekomunikacijskog poduzeća. U razgovoru, muška osoba mu je rekla da je u tijeku postupak povećanja brzine i signala internetske veze te je od njega zatražio aktivacijski kod računa, kako bi mogao propustiti veću brzinu internetske veze.

Prevario ga

23-godišnjak je  toj osobi rekao svoj aktivacijski kod, misleći da stvarno razgovara s teleoperaterom. Nakon toga, 23-godišnjak je nazvao svojeg teleoperatera koji mu je rekao da oni na takav način ne otklanjaju prijave kvarova te mu je provjerio račun mobilne usluge i utvrdio da je netko kupio s njegovog računa dva bona u iznosu od nekoliko stotina kuna. Potom je 23-godišnjak shvatio da je prevaren.

U svezi navedenog događaja slijedi daljnje kriminalističko istraživanje.

Internet prijevare

Iz PU bjelovarsko - bilogorske poručuju kako je Internet postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce. Napadači se koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije. Taktike koje koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže za otkriti.  

Najučinkovitija obrana od ove vrste prijevara je obrazovanje potencijalnih žrtava – a to može biti svatko od nas na internetu. 

Stoga proučite informacije o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:

CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.

Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun. 

Krađe identiteta

Vishing - Krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara u vas kojoj prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.

Phishing - Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih,  financijskih ili sigurnosnih podataka.

Smishing - Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.

Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.

Romantične prijevare

Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.

Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.

Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.