Za 62 učenika osigurani pomoćnici u nastavi: Prvi put nijedno dijete iz Bjelovara nije na čekanju
Bespovratna sredstva iz europskog socijalnog fonda iznose dva milijuna kuna dok Grad Bjelovar sufinancira preostali dio u iznosu od 446 tisuća kuna ili 18,25 posto od ukupnog iznosa projekta
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
BJELOVAR – Dobre vijesti jutros su se mogle čuti u Gradu Bjelovaru. Naime, na press konferenciji na kojoj su uz predstavnike Grada, bili i ravnatelji svih bjelovarskih osnovnih škola razgovaralo se o pomoćnicima u nastavi, ali i o činjenici da ove školske godine nijedno dijete s poteškoćama u razvoju nije bilo „na čekanju“.
U projektu 62 učenika
EU projekt "Sinergijom do uspješnije zajednice" za osiguranje pomoćnika u nastavi za učenike s teškoćama u razvoju odobren je za novu školsku godinu 2021./2022. Ukupna vrijednost projekta je 2.446.297,20 kuna. U projekt je uključeno 62 učenika te je zaposlen 51 pomoćnik u nastavi i jedan stručni komunikacijski posrednik. Projekt se provodi u svim bjelovarskim osnovnim školama.
-Ovo je nastavak projekta koji se kontinuirano provodi osam godina, bespovratna sredstva iz europskog socijalnog fonda iznose dva milijuna kuna dok Grad sufinancira preostali dio u iznosu od 446 tisuća kuna ili 18,25 posto. Svi učenici koji imaju suglasnost za pomoćnika u nastavi istoga su i dobili – pojasnio je gradonačelnik Dario Hrebak dodavši kako dosad ovaj projekt nije imao nijednu penalizaciju koja bi značila financijsko kažnjavanje Grada Bjelovara. Isto tako naglasio je važnost ovog projekta za roditelje, djecu s teškoćama u razvoju, ali i nezaposlene osobe koje su ovim projektom pronašle posao.
Dodatna sredstva
Zdravko Pavec, savjetnik za odgoj, obrazovanje i sport pri Gradu Bjelovaru naglasio je kako su ove godine osigurana dodatna sredstva za pomoćnike u nastavi, pa su time obuhvaćena sva djeca koja dosad nisu mogla biti u projektu.
-Svako dijete koje ima rješenje dobio je svojeg pomoćnika, svima bi se zahvalio stoga na strpljenju i kontinuiranom radu u projektu koji traje 10 mjeseci u godini. Redovito se prati rad pomoćnika u nastavi, ali i učenika. A ono najvažnije u projektu je svakako da je svim obuhvaćenim učenicima omogućeno normalno pohađanje nastave, prelazak u viši razred i danas sutra priprema za život kako bi se kvalitetnije, uz svoje teškoće, razvili u samostalne ljude koji će doprinositi razvoju društva – zaključio je Pavec.
Zadovoljni projektom su i ravnatelji škola, među kojima je i Ines Kapša, ravnateljica Druge OŠ Bjelovar.
-Zahvaljujem Gradu Bjelovaru jer projekt vode besprijekorno. Komunikacija je odlična i suradnja funkcionira jako dobro. U našoj školi imamo 13 pomoćnika u nastavi za 14 učenika i oni su iznimna pomoć kako učenicima, tako i učiteljima, ali i za funkcioniranje cijelog odgojno obrazovnog procesa, kazala je Kapša.
Status pomoćnika neriješen
Slađana Srdojević posljednje tri godine pomoćnica je u nastavi upravo u Drugoj OŠ.
-Imamo jako lijepo iskustvo u Drugoj osnovnoj školi, sviđa mi se timski rad, koordinacija između pomoćnika, nastavnika, roditelja i stručne službe. Voljela bih da se riješe i naši dugogodišnji problemi poput statusa, ugovora na neodređeno, plaće, koeficijenata i slično, te da u školama ima više stručnog osoblja kako bismo još kvalitetnije mogli pomagati našim učenicima s teškoćama – istaknula je Slađana Srdojević.
Još jedan pomoćnik u nastavi s dugogodišnjim radom s učenicima s teškoćama podijelio je svoje iskustvo. Njegovo ime je Boris Damjanović i pomoćnik je u nastavi u V. Osnovnoj školi Bjelovar koju polaze učenici s teškoćama u razvoju.
-Osmu godinu radim u V. OŠ i ovo je treća godina da radim kao stručni komunikacijski posrednik. Projekt je odrađen jako dobro, i u njemu sam od samoga početka. Prvo mi je to bio posao, a sada je ovo što radim dio mene, posebno je lijepo raditi u V. Osnovnoj školi i ako mi netko ne vjeruje, neka se prijavi i am uvjeri u ovo što govorim – kazao je Damjanović dodavši kako je ključna suradnja između svih stručnih suradnika.
Najljepši posao na svijetu
-Djeca se povezuju s nama na način na koji ni sam nisam mislio da će se dogoditi. Bilo bi lijepo da se riješi naš status i da radimo i ta dva mjeseca preko ljeta, tu se slažem s kolegicom Slađanom – pojasnio je Damjanović koji ujutro, nakon dolaska u školu, čeka svojeg učenika i pomogne mu oko ulaska, preizuvanja i osnovnih radnji, te potom prevodi djetetu nastavu na znakovni hrvatski jezik.
-Ove godine imam dvoje učenika s oštećenjem sluha i nastojim im približiti gradivo na način na koji će ga ni najlakše razumjeti – istaknuo je Damjanović koji u školi radi s vizirom, a ne maskom budući da ga dijete mora vidjeti, odnosno kretanje njegovih usnica i izraze lica – zaključio je Damjanović koji je u ovih osam godina radio s pet učenika s različitim poteškoćama, od fizičkih do oštećenja sluha. Unatoč svemu, naglasio je, taj posao njemu je najljepši na svijetu.