Turizam u BBŽ-u visoko iznad standarda. Gosti ostavljaju super recenzije na web platformama
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
BJELOVAR – Iz Turističke zajednice Bjelovarsko – bilogorske županije pohvalili su se rezultatima mjerenja kvalitete turističke ponude u Bjelovarsko - bilogorskoj županiji kroz projekt IQM.
Naime, Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije započela je s tvrtkom Feel IQM krajem 2021. godine, u suradnji sa svim lokalnim turističkim zajednicama s područja BBŽ-a, provedbu projekta integralnog upravljanja kvalitetom pod nazivom IQM Destination Bjelovarsko-bilogorska županija. Taj je projekt temeljen na održivom razvoju i umrežavanju lokalnih sudionika.
Gosti ostavljaju recenzije na web-u
- U prvoj fazi provedbe izvršene su početne analize i mjerenja kvalitete tzv. online reputacije destinacije temeljene na recenzijama naših gostiju, i to zahvaljujući softveru koji provodi analizu, procjenu i usporedbu parametara s turistički relevantnih platformi poput Google Maps, TripAdvisor, Booking.com, Facebook, Airbnb i ostalih. Naime, s novim trendovima u turizmu eksponencijalno se povećava i broj gostiju koji rado dijele svoje mišljenje putem online kanala, kaže Marcel Medak, direktor TZ BBŽ-a i dodaje kako su se u početnom mjerenju pratili i uspoređivali periodi od 1. siječnja do 01. lipnja 2022. godine.
- Tako je u 2022. godini Bjelovarsko-bilogorska županija na spomenutim platformama dobila ukupno 1029 recenzija. Mjerenje se provodilo na 128 sudionika. Uzevši u obzir sve relevantne parametre, ukupna kvaliteta destinacije u prvoj polovici ove godine je iznosila 92 posto. Ako se uzme u obzir da je prosjek mjerenja opće kvalitete destinacije u ovakvom tipu mjerenja nešto iznad 80 posto, vidljivo je kako je Bjelovarsko-bilogorska županija visoko iznad tržišnog standarda, tvrdi Medak i dodaje kako se od najvažnijih parametara izdvaja ukupna kvaliteta atrakcija u destinaciji. A upravo ona, ističe Medak, ove godine iznosi 90 posto na temelju 154 online recenzija. Kvaliteta caffee barova iznosi 97 posto na temelju 185 recenzija.
Restorani u destinaciji na 90 posto
Nadalje, prema mjerenju projektom IQM, prosjek doživljaja kvalitete hotela u destinaciji iznosi 85 posto, a privatni smještaj je ocijenjen sa 93 posto. Mjerenja su pokazala kako je ukupan doživljaj kvalitete restorana u destinaciji iznosio 90 posto na temelju 369 recenzija. Ukupna kvaliteta javne infrastrukture (parkovi, knjižnice, muzeji…) ocjenjena je s 95 posto, a kvaliteta lokalne proizvodnje u destinaciji iznosi također visokih 95 posto.
- Pozivamo sve lokalne pružatelje usluga u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji poput privatnih iznajmljivača, ugostitelja, hotela, turističkih agencija, kulturnih ustanova i ostalih da motiviraju svoje goste na češće ostavljanje recenzija na web platformama, kako bi njihovo vlastito poslovanje, ali i opća destinacijska online reputacija dobila na većoj vidljivosti i prepoznatljivosti.
Educiranje turističkih sudionika
Uzevši u obzir karakteristike ove metodologije, recenzije i komentari nam daju podosta preciznu sliku o destinaciji iz perspektive korisnika i turista. Naime, prilikom odabira smještaja, restorana, izleta, usluga ili muzeja, turist prije donošenja odluke u većini slučajeva prvo provjerava online recenzije, a isti ti alati s druge strane nama pružaju podatke za analizu mogućnosti daljnjeg turističkog razvoja naše destinacije. Dobro je da svi sudionici u poslovanju mogu vidjeti gdje i kako stoje u odnosu na tržišni prosjek na osnovu realnih parametara i relevantnih podataka.
IQM Destination u suradnji s Turističkom zajednicom Bjelovarsko-bilogorske županije također nudi i besplatan individualni pristup i educiranje svakog od sudionika koji se želi osobno uključiti u projekt, rekao je direktor Turističke zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije, Marcel Medak.