Fotografija: U šoping centrima za blagdane neće biti gužvi / Foto: Ranko Suvar/CROPIX
U šoping centrima za blagdane neće biti gužvi / Foto: Ranko Suvar/CROPIX

Stožer objavio detalje strogih mjere za šoping centre i trgovine

Drastično se ograničava broj kupaca koji istovremeno mogu biti u jednoj trgovini kako bi se izbjegle blagdanske gužve i moguće širenje koronavirusa



Nacionalni stožer civilne zaštite donio je odluku o pooštravanju epidemioloških mjera u trgovinama. Drastično se ograničava broj kupaca koji istovremeno mogu biti u jednoj trgovini, piše Jutarnji list

- S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19 uvodi se posebna organizacija rada za djelatnost trgovine koja se obavlja u prodavaonicama i trgovačkim centrima Pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost trgovine u prodavaonicama i trgovačkim centrima obvezne su organizirati obavljanje djelatnosti sukladno ovoj Odluci i posebnim preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te uz pridržavanje svih općih epidemioloških mjera - priopćili su.

Razvrstavanje trgovina

Prodavaonice i trgovački centri se, u smislu ove Odluke, razvrstavaju na sljedeći način:

- prodavaonice koje imaju do 10 m* neto površine prodajnog prostora

- prodavaonice koje imaju od 11 m2 do 100 m2 neto površine prodajnog prostora prodavaonice od 101 m2 do 200 m2 neto površine prodajnog prostora

- prodavaonice od 201 m2 do 2.000 m* neto površine prodajnog prostora

- prodavaonice s više od 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora

Neto površina prodajnog prostora prodavaonice i trgovačkog centra, u smislu ove Odluke, je ukupna površina umanjena za skladišne prostore, sanitarne čvorove, evakuacijska stubišta i hodnike, tehničke prostorije i ostale prostore koji nisu dostupni za kupce odnosno posjetitelje.

U  prodavaonicama koje imaju do 10 m2 neto povrśine prodajnog prostora istovremeno može biti samo jedan kupac.

Brohj kupaca

Za prodavaonice koje imaju od 11 m2 do 100 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se tako da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 četvornih metara. za prodavaonice od 101 m2 do 200 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se tako da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 12 kvadrata.

Za prodavaonice od 201 m2 do 2.000 m2 neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se tako da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 1ö četvornih metara, dok je za prodavaonice veće od dvije tisuće kvadrata najveći dopušteni broj kupaca određen tako da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje dvadeset četvornih metara. 

- Za trgovačke centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u trgovačkom centru određuje se tako da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 kvadrata.  Prodavaonice i trgovački centri obvezni su na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca - priopćio je Stožer. 

Sve prodavaonice i trgovački centri obvezni su za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i st.) poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera.

Aparati za kavu

Sve prodavaonice i trgovački centri obvezni su primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čiśćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke. 

Obustavlja se bilo kakav organizirani prijevoz za kupce i posjetitelje prostora većih od 2.000 kvadrata neto površine te se uvodi obveza osiguranja sprječavanja ulaska prekomjernog broja kupaca, odnosno posjetitelja i uvođenje redara koji će sprječavati prekomjerni ulazak, kada dopušteni broj kupaca, odnosno posjetitelja prijeđe 900/ maksimalno dopuštenog broja kupaca, odnosno posjetitelja, te obveza uklanjanja i fizičkog onemogućavanja sjedenja na zajedničkim dijelovima trgovačkog centra, uklanjanja ili ograđivanja namještaja za sjedenje iz dijelova predviđenih za konzumaciju jela i pića te uklanjanje ili onemogućavanje korištenja aparata za zabavu. 

Također se uvodi obveza organiziranog upozoravanja kupaca na obvezu pridržavanja propisanih mjera (sprječavanje grupiranja kupaca ispred ulaza u trgovine ili u trgovački centar, sprječavanje konzumacije jela i pića u zajedničkim dijelovima trgovačkih centara i st.)

Nadležnoj službi civilne zaštite moraju se, na njezin zahtjev, učiniti dostupni podaci i evidencije o održavanju sustava ventilacija, prozračivanja i izmjena zraka, a obvezno je i određivanje kontakt osobe koja će 24 sata biti dostupna za kontakt s nadležnom službom civilne zaštite, piše Jutarnji list.