Fotografija: Policija sutra ima akciju u BBŽ-u/Foto: Ronald Gorsic/CROPIX (ilustracija)
Policija sutra ima akciju u BBŽ-u/Foto: Ronald Gorsic/CROPIX (ilustracija)

Policija će sutra pojačano kontrolirati vozače motocikala i mopeda. Pazite kako vozite

Cilj ove akcije je povećanje ukupne razine sigurnosti prometa na cestama te preveniranje prometnih nesreća i njihovih posljedica, poručuju iz PU bjelovarsko-bilogorske



Na području Bjelovarsko-bilogorske županije u srijedu 22. lipnja provest će se pojačani nadzor prekršaja vozača mopeda i motocikala. 

Cilj ove akcije je povećanje ukupne razine sigurnosti prometa na cestama te preveniranje prometnih nesreća i njihovih posljedica, a kontrolirat će se vožnja pod utjecajem alkohola i droga, nepropisna brzina kretanja, nenošenje motorističke kacige, tehnička ispravnost i drugi teži prekršaji i kaznena djela u cestovnom prometu.

Jedan motociklist poginuo

Inače, u prvih pet mjeseci 2022. godine na području Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske dogodile su se četiri prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači motocikla. Prema statističkim podacima koje vode u PU bjelovarsko-bilogorskoj, to je smanjenje od 20% u odnosu na isti period prošle godine kada ih je evidentirano pet.

Jedna prometna nesreća bila je s poginulom osobama, dvije s ozlijeđenima te jedna s materijalnom štetom.

Inače, na hrvatskim su prometnicama prošle 2021. godine smrtno stradala 64 vozača/putnika na motociklima i mopedima, dok ih je 1533 teže ili lakše ozlijeđeno. U proteklih pet godina, odnosno u razdoblju od 2017. do 2021. godine, smrtno je stradalo 267 vozača/putnika na motociklima i mopedima, dok ih je 8520 teže ili lakše ozlijeđeno.

Neodgovorno ponašanje

- Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama u kojima, u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede - poručuju iz PU bjelovarsko-bilogorske.

Najčešće greške motociklista

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

- kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,

- ne nose zaštitne kacige

- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila

- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,

- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,

- provlače se između zaustavljenih kolona vozila,

- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,

- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,

- upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),

- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila koje je, prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima, namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Najčešće greške vozača auta

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

- oduzimaju im prednost prolaska,

- prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,

- skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,

- prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja, s obzirom na omjer masa/snaga, na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

Savjeti i preporuke

- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,

- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),

- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

- provjeriti tlak u gumama,

- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,

- ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,

- poštivati dopuštena ograničenja brzine,

- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),

- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,

- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

- ne voziti slalom između vozila,

- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,

- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,

- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.