Novo vozilo hitne u Daruvaru izvan stroja nakon druge intervencije: "Sporni su ovjesi"
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Novo vozilo hitne medicinske pomoći koje je nedavno stiglo u Daruvar, prema tvrdnjama Udruge Hitna uživo 112, već nakon druge intervencije parkirano je ispred daruvarske Ispostave, a za intervencije se koristi staro vozilo.
Kako je istaknuto na Facebook stranici Hitna uživo 194, ležaj za pacijenta toliko skače da su oba pacijenta za vrijeme vožnje imali mučninu, povraćanje te strah da će pasti s ležaja, a dodaju i to da je jedan od njih prevezen u bolnicu s akutnim infarktom miokarda.
Sporni ovjesi
- U inbox nam dolazi nevjerojatna snimka iz Zavoda za hitnu medicinu BBŽ. Ispostave Bjelovar i Daruvar nedavno su dobile dva nova suvremena vozila za obavljanje hitne medicinske službe. Nažalost, Zavod za hitnu medicinu BBŽ opet je kupio vozila s teretnim ovjesom. Preradu vozila radila je tvrtka MS Ambulance. Daruvarski tim HMS je s novim "suvremenim vozilom" odradio dvije intervencije te obavijestio poslodavca da vozilo nije adekvatno za obavljanje hitne medicinske službe, između ostalog kazali su iz Udruge Hitna 194.
Spornu snimku možete pogledati OVDJE.
- Upravo iz tog razloga kod prometnih nesreća ginu pacijenti i djelatnici koji su nezaštićeni u radnom prostoru vozila za hitnu medicinsku službu - zaključili su iz Udruge Hitna 194.
Nitko nas iz Daruvara nije kontaktirao
Zanimljivo, ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Bjelovarsko-bilogorske županije Nenad Mrzlečki tvrdi da nije dobio nikakvo službeno očitovanje Ispostave Daruvar, nego da je o svemu saznao putem spomenute Facebook stranice.
- Po tom pitanju doista nismo dobili nikakve službene informacije iz Daruvara, već smo sve vidjeli na Facebooku. Međutim, odmah smo poduzeli određene radnje. Od Ispostave Daruvar tražili smo da službeno navedu o kojim se problemima radi, da što prije možemo intervenirati. Nadalje, kontaktirali smo odabranog dobavljača na javnom natječaju, kojeg također tražimo očitovanje. Na snimkama se vidi skakanje ležaja, a budući da je isto vozilo stiglo u Bjelovar, tražili smo i mišljenje tih kolega. Oni jednako tako potvrđuju da je vidljiva razlika u odnosnu na vozila koja su nabavljena prije, međutim vozilo u Bjelovaru je u upotrebi, poručio je Mrzlečki.
"Poštivali smo svu proceduru"
Kako kaže, tvrtka MS Ambulance jedina se javila na natječaj, koji je dodaje, bio specificiran prema Standardu za izradu i opremanje vozila hitne medicine, a takva vozila su i isporučena, odnosno zadovoljili su sve tražene uvjete.
- Pretpostavljam da se ovdje radi o problemu ovjesa, stoga dogovaramo da tvrtka uzme vozila i intervenira po tom pitanju. Pacijenti su nam na prvom mjestu i ne želimo ih dovoditi u bilo kakve probleme, baš kao i naše zaposlenike, dodao je prvi čovjek Zavoda za hitnu medicinu BBŽ.
Kako kaže, na tržištu ne postoji gotovo vozilo za hitnu medicinu, već su potrebne prerade koje obavljaju ovlaštene tvrtke.
- Svi oni kupuju vozila direktno od proizvođača, a potom ih nadograđuju i opremaju. Zanimljivo, godinu dana ranije nabavili smo vozilo od iste tvrtke koje se nalazi u Garešnici i do sada nismo dobili nikakav prigovor na njega. Nadalje, zakoni javne nabave su jasni i na njih ne možemo utjecati. Postoje standardi i norme krovnog zavoda, a te certifikate tražimo od tvrtki koje nabavljaju vozila. Cijela ta procedura uredno je provedena, stoga sam i osobno iznenađen da se pojavio problem, kazao je Mrzlečki, dodavši da su vozila pod garancijom.
Podsjetimo, dva nova vozila, za Daruvar i Bjelovar nabavljena su sredinom prošlog mjeseca, za što je ukupno izdvojeno 182 tisuća eura, o čemu smo također pisali OVDJE.
Komentar cijele situacije tražili smo i od tvrtke MS Ambulance, koja je nabavila nova vozila, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti.
Promjena nosivosti
- Vječito pitanje oko ovjesa vozila hitne pomoći nikako da se riješi pa hajdmo to nekako probati pojasniti da se ime naše tvrtke više ne spominje u negativnom kontekstu.
Ne postoji vozilo HMP ili sanitetskog prijevoza koje nije deklarirano kao teretno vozilo. Svaki kombi koji se prerađuje bilo gdje u svijetu je teretno vozilo. Što se tiče vozila iz grupacije Stellantis, došlo je do izmjene nosivosti s 3300 kg na 3500 kg bez mogućnosti tvorničke omekšane opcije kao što je to bilo moguće na nosivosti 3300 kg koja se još prošle godine isporučivala.
Isti uvjet je opravdan zahtjevima norme EN 1789 -2021 . 02 po kojoj se prerađuju vozila hitne pomoći, a ista traži rezervu nosivosti od 225 kg. U skladu sa specifikacijom na vozilo je ugrađen ovjes VB suspension SEMI AIR koji ima za cilj malo smekšati vibracije originalnog ovjesa, ali se kod istog ovjesa kod brže i življe vožnje događa da ima znatno jače poskakivanje u odnosu na dosadašnja iskustva s ovjesom 3300 kg.
Ono što bi hitnjaci htjeli je VB full air aktivni ovjes, ali problem je što bi se to izgleda htjelo “džaba” izvući od nas ovakvim napisima umjesto da se zatraži Županija da osigura sredstva za sporni ovjes. Kod FULLAIR ovjesa se mijenja u potpunosti cijeli ovjes vozila i zadnja nabavna cijena mu je bila 5500,00 €. Mi možemo donirati nešto opreme kao što je primjerice Bjelovar dobio nosila vrijednosti 6800,00 € tvrtke MEDIROL koja nisu ušla u predviđeni proračun, ali nažalost nemamo prostora da doniramo aktivni zračni ovjes jer smo mi tvrtka koja plaća porez i isplaćuje plaće i nije nam prioritet donacija u opisu radnih aktivnosti. Doniramo godišnje doduše, ali samo 2% ukupnog prometa.
"Vozilo bez zračnog ovjesa treba zabraniti"
U svim našim prezentacijama aktivnog zračnog ovjesa i pneumatskog podnožja gotovo da nas se ignorira i pravi ludima. Neću reći izvrijeđa - Koliko to košta što ste rekli? Ne dolazi u obzir. Otkud nam sredstva? Pa to je malo željeza, Jeste vi normalni? I sl.
Probat ću pojasniti. Dakle, ako kupac želi aktivni zračni ovjes odnosno kako se želi to krivo opisati putnički ovjes, isti ovjes treba zatražiti točno opisan specifikacijom u natječaju i treba osigurati sredstva za isti ovjes. Način da se ovako pljuje po nama kao po krivcima je van svake pameti.
Što se nas tiče, vozilo hitne bez aktivnog zračnog ovjesa i pneumatskog podnožja bi zakonom trebali zabraniti, ali s klauzulom da troškove istog plaća Korisnik, a ne prerađivač.
Procijenjena vrijednost nabave jednog vozila u RH je 40% manja od standardne EU cijene istog vozila. Možemo mi napraviti vozila koja radimo za izvoz i koja su avioni naspram ovih, ali izmijenite tehničke specifikacije po kojima nas tjerate da radimo i osigurajte sredstva.
Primjerice Ministarstvo zdravstva dalo si je dosta truda da sroči što želi, ali fali im 50.000,00 € po vozilu da se isto može odraditi i već drugi krug natječaja nije im jasno zašto se nitko ne javlja s ponudom u nivou predviđenih sredstava.
I lijepo molim prije nego što nastavite pljuvati po našim vozilima, definirajte stvarni problem i ne tražite ga u nama, stoji u odgovoru kojeg potpisuje direktor tvrtke Mario Medvidović.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!