Mnoštvo izlagača na susretu odltimer traktora u Garešnici, najveća atrakcija - "traktor alka"
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
U nedjelju 30. svibnja održan je 16. po redu Memorijal Dejana Plavšića na gradskoj tržnici u Garešnici. Susret starodobnih traktora u organizaciji Oldtimer kluba Kurbla iz Garešnice jedinstvena je manifestacije u Hrvatskoj, koja se tradicionalno održava od 2006. godine. Memorijal Dejana Plavšića održava se u znak sjećanja na tragično stradalog člana i jednog od osnivača kluba.
Premda je ovo trebao biti maleni skup, nešto se okrenulo i odazvao se velik broj ljudi. Razlog odličnom odazivu vjerojatno leži u popuštanju mjera i želji da se napokon stanje normalizira.
Posetitelji iz inozemstva
- Bilo je upitno hoće li se Memorijal održati, no srećom, uspjeli smo. Pristigli su klubovi iz cijele Hrvatske: od Međimurja, Samobora, Bjelovara, Slavonskog Broda, Virovitice... Došli su nam i ljudi iz inozemstva: jedna posada iz Subotice te Nijemac koji već nekoliko godina zaredom dolazi u Garešnicu - rekao nam je predsjednik OTK-a Boro Golenko.
Na Memorijalu je bilo više automobila nego traktora, jer je evidentno sve manje starodobnih traktora starijih od 35 godina. Boro nam kaže da ih, nažalost, pomalo gubimo. Glavna atrakcija na memorijalu bila je zabavna traktorska alka. Baš poput one sinjske, cilj je pogoditi u sridu, što je zadatak suvozača. Od desetak traktora, najteže je bilo pogoditi iz neobične „traktorske“ prikolice načinjene od dijela automobila.
U alki se okušala i direktorica TZ Sjeverna Moslavina Daniela Belak, koja je zajedno s predsjednikom Golenkom otvorila skup i pozdravila sudionike. Upravo su opuštena atmosfera, puno zabave i dobri domaćini ono po čemu je ovaj skup poznat.
Kad je riječ o traktorima, najveći raritet na 16. memorijalu "Dejan Plavšić" bio je traktor marke Steyr, tip 180, iz daleke 1949. godine. Ponosni vlasnik ovoga oldtimera je Branko Prebežac iz sela Krivaj kod Lipovljana. Traktor je iznimno očuvan, ističe se zelenom bojom, a ima 26 konjskih snaga. Branko ga je naslijedio od oca i od tada su stari modeli vozila njegova velika strast.
- Ljubitelj sam oldtimera, imam još automobil Opel Kadett C i moped iz 1979. godine. U mirovini sam i to mi je glavna zanimacija. Dosta sam uložio, ne smijem niti reći koliko ako supruga naiđe na članak. Puno je to novca, ali mi nije žao uloženog - rekao nam je Branko koji je upravo postao član garešničke Kurble.
Pažnju je na Memorijalu plijenila i legendarna BMW-ova Iseta iz 1957. godine. Vlasnik tog minijaturnog automobila je Pakračanin Dario Adžijević, koji je u njega uložio oko 19 tisuća eura. Dario je mehaničar po struci pa je dosta toga radio sam, a restauracija je trajala pet godina.
- Kupio sam ga u Pakracu. Stajao je u jednoj garaži od 1986. godine, a u ratu je bio oštećen brojnim gelerima. Malo je ovakvih primjeraka u svijetu. BMW Iseta ima 250 kubika, 12 konjskih snaga, a maksimalna brzina mu je 80 kilometara na sat – rekao nam je Dario.
Prvi japanski automobil
Jedan od zanimljivijih primjeraka na skupu svakako je i Honda S800c iz 1969. godine. Motor od 791 ccm daje snagu od 70 KS, čime je postao prvi Hondin automobil koji je postizao brzinu od 160 km/h. Honda S800c prvi je japanski automobil uvezen u Europu.
Oltimer klub "Kurbla" iz Garešnice počeo je sa radom 2005. godine. Cilj osnivanja kluba je promocija tehničke kulture, očuvanje starih automobila, motocikala, radnih i poljoprivrednih strojeva, točnije oldtimer vozila. No Klub je poznat i po svom humanitarnom radu – od humanitarnog oldtimer maratona, posjeta SOS Dječjem selu u Ladimirevcima, do izvlačenja oldtimer vozila iz ruševina u Petrinji, te sanacije krovova kuća na području Gline nakon razornog potresa.