Fotografija: Gradonačelnik Lipika Vinko Kasana s ugostiteljima čija je djelatnost registrirana na području Grada Lipika/Foto:Compas.hr
Gradonačelnik Lipika Vinko Kasana s ugostiteljima čija je djelatnost registrirana na području Grada Lipika/Foto:Compas.hr

Lipik pomaže svojim ugostiteljima s 5000 kuna za početak poslovanja

Na sastanku se saznalo kako će svi ugostitelji imati otvorene terase svaki dan, osim restorana "Nada" koji će biti zatvoren ponedjeljkom



U zgradi lipičke Gradske uprave u petak je održan sastanak gradonačelnika Lipika Vinka Kasane i ugostitelja čija je djelatnost registrirana na području Grada Lipika, piše lipički Compas.hr.

S obzirom na to da je prošla godina bila teška, a od studenog im je zbog loše epidemiološke situacije onemogućen rad, ovaj je sastanak održan upravo na inicijativu Grada Lipika i Turističke zajednice grada Lipika. Naglasak je bio na tome kako će se odvijati rad ugostiteljskih objekata u budućem razdoblju, ali i na zajedničkim aktivnostima na području Lipika.

Zajedničko planiranje

- Turistička zajednica grada Lipika je sredinom veljače, nakon objave stožera o mogućnosti  uvođenja ponude „kave za van“ („coffee to go“) pristupila promociji malobrojnih ugostiteljskih objekata koji će biti otvoreni. U osobnom kontaktu sa svim ugostiteljima saznali smo da mnogi neće otvoriti, no nismo znali sigurne informacije o otvaranjima te nismo mogli ni na vrijeme promovirati i upoznati tržište. Uvidjeli smo da je na gradskoj razini potrebno pružiti potporu ugostiteljima da se ne osjećaju sami u kriznim vremenima. Stoga smo po prvi puta odlučili okupiti ugostitelje radi buduće pravovremene razmjene informacija, zajedničkog planiranja i promocije u turističkoj destinaciji - izjavio je voditelj TZ grada Lipika Hrvoje Kovačić.

Optimistična atmosfera

S popuštanjem mjera, konačno su se u veljači otvorila samo dva kafića i zdravljak, a Turistička zajednica je promovirala njihovo otvaranje. Unazad tri tjedna, otkako je dogovoren sastanak, situacija se promijenila na bolje. U ponedjeljak, 1. ožujka se otvaraju i terase tako da je današnji susret protekao u optimističnoj i radnoj atmosferi. Prisustvovalo je 8 od 11 ugostitelja koji obavljaju djelatnost posluživanja hrane i pića što je vrlo dobar odaziv.

Na sastanku se saznalo kako će svi ugostitelji imati otvorene terase svaki dan, osim restorana "Nada" koji će biti zatvoren ponedjeljkom. Potrebno je da svaki objekt nudi nešto drugačije i posebno radi raznovrsnosti i atraktivnosti ponude i destinacije.  Spominjale su se razne teme oko rada i kontrole objekata, ali i epidemioloških mjera, a zaključilo se dogovorom potpore ugostiteljima od strane Grada Lipika u jednokratnom iznosu od 5.000,00 kuna, najavom natječaja za opremanje objekata, promociju te obilježavanje ugostiteljskih objekata.

Projekt IQM Destination

Nakon zahvale na dolasku i uvodnog dijela voditelja Turističke zajednice Hrvoja Kovačića koji je rekao da su na raspolaganju za promociju i potporu objektima te pri tome spomenuo projekt "IQM Destination" u kojem su neki subjekti i uključeni, sve je pozdravio i gradonačelnik Vinko Kasana.

- Svjesni činjenice da su ugostitelji, kao i cjelokupno gospodarstvo prošli i još prolaze kroz jedan teški period održali smo ovaj sastanak i poslušali naše ugostitelje kojima ćemo pomoći. Ovaj iznos od pet tisuća kuna je jedna mjera koja će im pomoći pri ponovnom pokretanju posla jer treba imati na umu da oni sad moraju i servisirati aparate, ali i nabaviti robu te druge potrepštine za regularan rad - rekao je gradonačelnik Kasana.

Ostale mjere pomoći

Dodao je kako uz ovu jednokratnu mjeru idu i one uobičajene mjere pomoći u sklopu programa za poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva na području Grada Lipika što podrazumijeva potpore za jačanje konkurentnog nastupa na tržištu, rast zaposlenosti, ostvarivanje praktičnog obrazovanja, bolje korištenje poduzetničke infrastrukture te u konačnici podizanje razine poduzetničke kulture, ali i rast i razvoj malog i srednjeg poduzetništva.

Budući da će 2021. godine biti nepredvidiva, usuglašeno je da će ovakvi sastanci biti potrebni. Lipik mora biti kvalitetna destinacija, a mnogi posjetitelji prvo dolaze u ugostiteljske objekte koji trebaju i dalje ostati kvalitetni i prepoznatljivi, piše Compas.hr.