Garešnica ima najbolju osnovnu školu u BBŽ-u, a Pakrac u PSŽ-u. Daruvarske i bjelovarske pri vrhu...
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Rang-listu osnovnih škola koja se temelji na podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja i koju je osmislio i obradio informatički stručnjak Smiljan Pilipović, sastavili su novinari Jutarnjeg lista prema kriteriju ujednačenosti ocjena u osnovnoj i srednjoj školi. Naime, željeli su dobiti odgovor na pitanje u kojoj mjeri učenici tijekom srednjoškolskog obrazovanja uspiju zadržati razinu osnovnoškolskih ocjena te koliko zapravo kasnije vrijede njihove ocjene, koje su za većinu jedini kriterij za upis u srednju školu?
Rijetki prijemni ispiti
Vrednovanje učenika, uglas su konstatirali ravnatelji škola diljem Hrvatske, mnogo je kompleksnije od samih ocjena, a kvaliteta škola mnogo širi pojam od zaključenih brojki. Ravnatelji su, naravno, u pravu. Međutim, više od 90 posto srednjih škola učenike upisuje isključivo temeljem zaključenih ocjena - tek je lani određeni broj, primarno zagrebačkih, škola počeo uvoditi prijemne ispite, ustvrdivši da im je praksa pokazala da zaključene ocjene u prevelikom broju slučajeva nisu odraz stvarnog znanja.
Zato su ovakve rang-liste, unatoč metodološkim manjkavostima koje u slučajevima pojedinih škola mogu dovesti do pogrešnih zaključaka, nužne kao usporedni orijentir, a glavni im je cilj ukazati na paradoks s kojim se roditelji svake godine susreću: je li za njihovo dijete bolje da ide u "lošiju" školu u kojoj se lakše zarade petice, pa da nauštrb znanja lakše upiše željenu školu, ili da riskira da s boljim znanjem i lošijim ocjenama izvisi u srednjoj školi koju želi?
Niz ravnatelja škola stoga već godinama apelira na promjenu modela upisa u srednje škole. Dio ih zagovara uvođenje vanjskog vrednovanja, konkretno malu maturu, jer smatraju da bi se time, s jedne strane, ublažili pritisci roditelja na učitelje zbog zaključnih ocjena, a, s druge strane, zbog bijega od apsurdnih razlika između škola u strogoći (ili blagosti) vrednovanja učeničkog znanja, piše Kristina Turčin za Jutarnji list.
Škole u BBŽ-u
U Bjelovarsko-bilogorskoj županiji manja škola pretekla je dvije veće, gradske škole. Prvo mjesto tablice zauzela je OŠ Garešnica, a slijede ju OŠ Vladimira Nazora iz Daruvara i bjelovarska IV. osnovna škola.
Gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak podatke smatra "uistinu zanimljivima". Teško mu je konkretno komentirati analizu i vjeruje da će struka detaljno analizirati rezultate. Ipak, kaže, vidljivo je da se učenike osnovnih škola nagrađuje linijom manjeg otpora, "za ono što nisu u potpunosti zaslužili".
- Čini mi se da učitelji ponekad popuštaju pritiscima roditelja, što se u naša vremena, prije 30-ak godina nije događalo. Bilo je znatno strože i ocjenjivalo se pravednije. Ono što ja očekujem je da svi zajedno, kao društvo, iznađemo konsenzus kako napraviti sveobuhvatnu reformu školskog sustava i da školstvo napokon bude u svrhu ispunjavanja očekivanja gospodarstva, što je u konačnici i suština cjelokupne priče. Moramo više uložiti u dobre i kvalitetne kadrove koji će imati slobodu nagraditi najbolje, a one loše tako i ocijeniti - loše - poručuje gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak, piše Višnja Gotal za Jutarnji list.
Rang-lista osnovnih škola u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji:
Uspjeh pakračke škole
U Požeško-slavonskoj županiji najbolja je Osnovna škola braće Radić iz Pakraca.
Sanja Delač, ravnateljica škole, rezultate smatra pozitivnima "jer učenici uglavnom zadrže uspjeh koji su imali u osnovnoj školi, što je nama povratna informacija da su ocjene primjerene sposobnostima pojedinog učenika". U njihovoj je školi razlika -0,38, po čemu su prvi u županiji.
- Učenici naše škole ocjenjuju se prema svojim sposobnostima, uči ih se da pomiču vlastite granice, da budu znatiželjni i razvijaju radne navike. Učitelji sustavno prate napredak i uspjeh učenika, prikupljaju što više podataka o učeniku iz različitih elemenata vrednovanja te tako objektivnim i realnim ocjenjivanjem vrednuju učenikov napredak i postignuće - rekla je Delač, istaknuvši redovna stručna usavršavanja učitelja i korištenje različite metodologije u nastavi, od korištenja različitih web alata, preko integrirane nastave, do kreativne obrade lektirnih djela i sličnog, piše Nikola Patković za Jutarnji list.
- Svaki učenik je poseban, svaki ima vlastite interese, sposobnosti i osobnost i škola ih nastoji razvijati. U kontaktu smo i s ravnateljima srednjih škola koje pohađaju naši učenici i premda nemamo službene podatke o njihovu uspjehu, dobivamo povratne informacije da su u tim školama jako zadovoljni našim učenicima. Osim dobrog znanja i snalaženja na sljedećem stupnju obrazovanja, naši su učenici pristojni, komunikativni, vrijedni i uzornog vladanja, što je isto tako izuzetno važan dio uspjeha u školovanju mladog čovjeka - rekla je Delač.
Rang-lista osnovnih škola u Požeško-slavonskoj županiji:
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!