Daruvarčaninu se pokvario auto jer su na benzinskoj pomiješali goriva: "Corsa mi je samo stala"
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Kolike probleme može prouzrokovati točenje pogrešnog goriva u automobil, na svojoj je koži protekle subote ni kriv ni dužan iskusio jedan Daruvarčanin.
Naime, on je tog dana stao na Croduxovoj benzinskoj postaji u Bulincu, natočio benzin, odnosno barem je tako mislio, i nastavio dalje svojim putem. Međutim, automobil mu je tijekom vožnje odjednom stao. Kasnije je saznao da se u Croduxovim benzinskim spremnicima zapravo nalazilo dizelsko gorivo.
- Išao sam iz Daruvara u posjet prijatelju koji živi u Prespi. Budući da mi je automobil bio blizu rezerve, stao sam u Bulincu i tankirao nešto više od 400 kuna. Do Prespe sam došao normalno, bez ikakvih problema, međutim na povratku, točnije u Zdenačkom Gaju u Velikim Zdencima, automobil mi samo prestao primati gas i jednostavno stao. Više nisam mogao nigdje. Nazvao sam vučnu službu, koja mi auto prebacila do majstora, započeo je svoju priču Daruvarčanin koji je želio ostati anoniman (podaci poznati redakciji).
Djelatnica priznala grešku
Drugo jutro nazvao ga je majstor i pitao ga je li slučajno natočio krivo gorivo.
- Bio sam siguran da mi se to nije dogodilo, a u konačnici i pištolj za dizel je deblji. Međutim, majstor me nastavio uvjeravati da se u spremniku automobila nalazi dizel, da se to vidi i po boji i po mirisu, a i puno je masniji. Mislio sam da sam lud, prepričava naš sugovornik.
Odmah je potražio broj benzinske postaje na internetu, nazvao ih i ispričao im što mu se dogodilo.
- Javila se jedna gospođa i odmah mi je rekla da imaju situaciju, odnosno da imaju mješavinu u cijelom spremniku. Moram naglasiti da su bili ljubazni prema meni i odmah su priznali pogrešku. Također, rekli su mi vratiti novac koji sam potrošio za gorivo, a trošak popravka direktno će pokriti njihovo osiguranje, tvrdi Daruvarčanin.
Auto je preuzeo danas kod majstora. Popravak ga je koštao 2000 kuna.
- Nažalost, napravio sam sigurno 50-tak kilometara s pomiješanim gorivom. Rekli su mi da je procedura takva da se mora ispustiti cijeli rezervoar te oprati dijelovi, zaključio je naš sugovornik.
Crodux šuti
Za komentar nesvakidašnje situacije upitali smo i Crodux. Djelatnica benzinske pumpe u Bulincu kazala je da nije ovlaštena za davanje bilo kakvih informacija te nas je uputila da se obratimo Upravi. Tamo su nam pak rekli da pošaljemo upit, što smo i učinili, međutim odgovor još nismo dobili. Stoga će informacije koliko dugo je trajao ovaj problem te koliko se osoba našlo u poprilično nezgodnoj situaciji, barem za sada, ostati nepoznate. Odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.
Inače, ovo nije prvi slučaj da su djelatnici benzinskih postaja u Hrvatskoj učinili istu pogrešku. Naime, 2019. godine ovakav slučaj dogodio se na jednoj benzinskoj pumpi u Splitu, a slobodnadalmacija.hr neslužbeno je doznala da je bila „promašena“ cijela cisterna, odnosno 18.000 ili 36.000 litara, ako je riječ o cisterni s prikolicom.
Treba pročistiti cijeli sustav
Što se zapravo događa s motorom nakon utakanja pogrešnog goriva? Ako se utoči dizel u benzinski motor, on na prvu neće imati nikakvu posebnu reakciju, ali već nakon lagane vožnje, počet će „štucati“, piše Autoklub.
Naime, u benzinskom motoru gorivo se zapaljuje pomoću zraka i iskre od svjećice, te mu to daje snagu. S obzirom na to da je dizel puno teže zapaliti nego benzin, motor jednostavno neće imati dovoljno zapaljive smjese za normalno funkcioniranje.
Na starijim automobilima mogao se jednostavno izvući dizel iz rezervoara, natočiti benzin i motor bi ubrzo normalno radio, ali noviji automobili znatno su kompliciraniji. Potrebno je pročistiti cijeli sustav dovoda goriva, počevši od samoga rezervoara.
Nakon što se sav dizel uklonio, potrebno je i izvaditi injektore te ih detaljno počistiti. Ako se automobil vozio s takvim gorivom, postoji i šansa da je oštećen katalizator, ali to je samo u rjeđim slučajevima. Na sreću, dizel ne može napraviti toliko veliku štetu u motoru, ali u obrnutoj situaciji, stvar je potpuno drugačija.
Popravak dizelaša skuplji
Kao što je prethodno spomenuto, benzin puno lakše izgara od dizela pa će sami dizelaši normalno voziti neko vrijeme. No nemojte se zavarati. Benzin nema lubrikacijska svojstva kao dizel pa će vrlo brzo početi oštećivati cijeli sustav dovoda goriva počevši od same pumpe i dizni.
Noviji automobili vrlo brzo će stati nasred ceste jer njihove dizne koriste znatno veći pritisak pri ubrizgavanju goriva, od onih na starijim automobilima. Stariji dizelaši vozit će se normalno i do nekoliko kilometara, ali će onda početi stravično dimiti te bi iz auspuha mogle početi izlaziti iskre. Upravo je to znak da su komponente dovoda goriva potpuno uništene.
Naime, popravak dizelaša u takvom slučaju znatno je skuplji. Dok se kod benzinaca većinom samo čiste komponente dovoda goriva, kod dizelaša je najčešće potrebno mijenjati brojne komponente poput dizni, pumpe goriva, crijeva i sličnoga. Kod starijih automobila takvi popravci mogu koštati nekoliko tisuća kuna, ali kod novijih automobila, čitav popravak može iznositi i do 30 tisuća kuna.
Stoga prilikom točenja goriva uvijek treba dobro pripaziti koje se stavlja u automobil, kako bi se spriječili ovakvi nepotrebni troškovi. Osim što se može prepoznati po samome zvuku motora i broju okretaja, potrebna vrsta goriva može se saznati i na poklopcu rezervoara, u prometnoj knjižici, ali i prema veličini otvora za utakanje goriva, piše Autoklub.hr.