Fotografija: Dražen Bušić ostao je u šoku kada je vidio koliko mora platiti račun za plin za prosinac/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)
Galerija
Dražen Bušić ostao je u šoku kada je vidio koliko mora platiti račun za plin za prosinac/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)

Daruvarčanin u šoku: "Dobio sam 2744 kn plina, a na računu 1000 kubika više od prosjeka"

Darkom distribucija plina više ne očitava stanja brojila, niti dozvoljavaju da im ih građani dostavljaju jer kažu da "za to više nisu nadležni". Što da sad radimo, pita Dražen Bušić



Saga oko visokih računa za plin za građane s područja Daruvara se nastavlja.

Naime, nakon što smo krajem prosinca OVDJE pisali o tome kako je više od 1700 ljudi s područja Daruvara, Sirača, Dežanovca, Končanice i Grubišnog Polja dobilo enormno velike račune za plin za mjesec listopad, građani nam se ne prestaju javljati s novim problemima s kojima se susreću otkako je Darkom distribucija plina prodana tvrtki HEP-Plin Osijek.

Novi problemi

Tada nam je direktor Darkom distribucije plina Igor Slivar rekao da su račune za plin veće i do 120 posto dobili korisnici koji nisu na vrijeme potpisali i poslali nove ugovore i obrasce koje im je Darkom distribucija plina poslala kako bi prešli na novog distributera HEP-Plin Osijek. No, bilo je i slučajeva da su ljudi poslali sve što se tražilo od njih, ali ih novi opskrbljivač plinom nije stigao obraditi ili su zapeli "negdje u pošti".

I sada, nakon što su gotovo svi potrošači poslali što se od njih tražilo, pojavio se novi problem. Javio sam se Daruvarčanin Dražen Bušić koji nam je opisao što se njemu dogodilo.

- Pojedini građani grada Daruvara početkom ove, 2022. godine dobili su od HEP-Plina Osijek nerealno velike račune za potrošnju plina za 2021. godinu. Kao što vam je vjerojatno poznato, opskrbu plinom za Grad Daruvar od 1. listopada 2021. godine od tvrtke Darkom distribucija plina Daruvar preuzela je tvrtka „HEP-Plin“ Osijek dok su obaveze održavanja mreže, kontrole i popisivanja stanja brojila potrošača ostali u nadležnosti Darkom distribucije plina Daruvar - kaže nam Dražen Bušić te tvrdi kako su zbog nemara, nerada i neorganiziranosti unutar tvrtke Darkom distribucija plina nastradali obični građani koji se nemaju kome žaliti.

Račun od gotovo 3000 kuna za prosinac/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)
Račun od gotovo 3000 kuna za prosinac/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)

- Konkretno, koristim njihove usluge opskrbe plinom već oko 25 godina i do sada nisam ništa slično doživio. U kući imam centralno grijanje na plin. Cijelo to vrijeme mjesečna potrošnja mi se kretala od oko 30 do 50 kubnih metara plina izuzev tijekom zimskih mjeseci, odnosno od studenog do veljače, kada bi se popela i do oko 100 do 150 kubnih metara. Napominjem da se radi o iznimnim slučajevima s obzirom na to da tijekom hladnijih zimskih mjeseci kuću preko dana grijem na drva, a centralno grijanje koristimo tijekom noći u noćnom režimu rada - nastavlja svoju priču Dražen Bušić koji je ovih dana dobio račun za prosinac 2021. godine na iznos od 2744 kune u kojem je navedeno da je u tom mjesecu potrošio 1043 kubnih metara plina što je usklađeno sa stanjem brojila. 

Tablica potrošnje plina u kunama i kubicima za 2020. i 2021. na kojoj je vidljiv teško objašnjiv skok potrošnje plina za više od 1000 kubika u prosincu 2021. godine/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)
Tablica potrošnje plina u kunama i kubicima za 2020. i 2021. na kojoj je vidljiv teško objašnjiv skok potrošnje plina za više od 1000 kubika u prosincu 2021. godine/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)

- Budući da se radi o nemogućoj mjesečnoj potrošnji, nazvao sam "HEP-Plin" Osijek od kojih sam i dobio račun. Oni su mi rekli da njihova tvrtka nema ništa s popisom brojila kod potrošača, te su me uputili da je javim u Darkom distribuciju plina Daruvar. 21. siječnja 2022. godine otišao sam u Darkom distribuciju plina da vidim o čemu se radi, a tamo sam doživio novi šok. Nakon što sam jednoj djelatnici i djelatniku ispričao svoj problem i od njih tražio uputu kako da ga riješim, taj djelatnik mi je rekao da je on zadužen za popis plina i da cijelu 2021. godinu nije stigao niti jednom otići popisati plin. Priznao mi je da je on za to kriv, a posljedično tome i za moju situaciju. U tom su mi uredu još rekli da su mjesečne račune dostavljali otprilike, ravnajući se po prosječnoj potrošnji kućanstva i da sam sporni račun ustvari dobio zbog njihovog nepopisivanja stvarnog stanja plinskih brojila tijekom cijele 2021. godine - govori nam Bušić koji je nakon toga djelatnicima Darkom distribucije plina rekao da je to sramota i da će se žaliti zbog nemara i problema koji su mu time prouzrokovali. Oni su mu, tvrdi Bušić, na to rekli da se žali njihovom direktoru Igoru Slivaru.

Tablica pregleda potrošnje plina na kojoj je vidljiv dramatičan skok potrošnje u prosincu 2021. za više od 1000 kubika u odnosu na sve mjesece ranije/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)
Tablica pregleda potrošnje plina na kojoj je vidljiv dramatičan skok potrošnje u prosincu 2021. za više od 1000 kubika u odnosu na sve mjesece ranije/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)

- Kod njega nisam ništa postigao osim što mi je ponovio istu stvar kao i njegov djelatnik. Kada sam mu rekao da bi valjda sam trebao popisivati stanje brojila i odrađivati posao za koji njegov djelatnik prima plaću, on je samo slegnuo ramenima i rekao da će idući tjedan nekoga poslati da provjeri eventualni kvar na plinskom brojilu - tvrdi Bušić i dodaje kako su 25. siječnja poslali djelatnika koji je izvršio kontrolu plinskog brojila i utvrdio da je isto ispravno.

Tablice pregleda potrošnje plina unatrag sedam godina (lijevo) te za 2021. godinu na kojoj je vidljivo da u prošloj godini mjesečna potrošnja nikad nije bila više od 46 kubika/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)
Tablice pregleda potrošnje plina unatrag sedam godina (lijevo) te za 2021. godinu na kojoj je vidljivo da u prošloj godini mjesečna potrošnja nikad nije bila više od 46 kubika/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)

- Do danas mi se nitko iz Darkom distribucije plina Daruvar zbog svega nije ispričao, zbog neprofesionalnosti i očitog nerada nitko nije sankcioniran, a meni ne preostaje ništa drugo nego da platim račun. Što se tiče tvrtke „HEP-Plin“ Osijek, na besplatni telefon 0800 8813 nitko se ne javlja, a „HEP“ mobilna aplikacija, isto kao i na webu, potpuno je beskorisna i ne radi, tako da putem nje građani također ne mogu dostavljati podatke o mjesečnoj potrošnji plina. S druge strane, Darkom distribucija plina Daruvar ne očitava stanja brojila, niti dozvoljavaju da im ih građani dostavljaju jer kažu kako "za to više nisu nadležni". Što sad da radimo u ovom začaranom krugu birokracije, zaista ne znam - upitao se Dražen Bušić.

Računa za prosinac 2021. s iznosom od 2744.44 kune/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)
Računa za prosinac 2021. s iznosom od 2744.44 kune/Foto: MojPortal.hr (Klikni za povećanje)

Budući da u Darkom distribuciji plina više ne odgovaraju na novinarske upite, jer i za to više nisu nadležni, opisali smo problem Dražena Bušića tvrtki HEP-Plin Osijek. Njihov odgovor objavljujemo u cijelosti:

"Trgovački sud u Bjelovaru dana 12. siječnja 2022. obavio je upis pripajanja tvrtke Darkom distribucija plina d.o.o. tvrtki HEP Plin d.o.o. tako da Darkom distribucija plina d.o.o. više ne postoji kao pravni subjekt. O namjeri pripajanja kupci su obaviješteni od strane Darkom distribucije plina d.o.o. pisanim putem i putem web stranica Darkom distribucije plina. U dopisu su jasno i nedvosmisleno komunicirane sve mogućnosti (prelazak kod drugog opskrbljivača, raskid ugovora bez penala, zajamčena usluga opskrbe), kao i nova cijena plina u tržišnoj usluzi opskrbe ukoliko ne iskoriste niti jednu od ponuđenih mogućnosti. Svim potrošačima Darkom distribucije plina d.o.o. iz kategorije kućanstava koji su pravovremeno dostavili potpisane ugovore o opskrbi s HEP-Plinom omogućena je potrošnja plina po nižoj cijeni od dosadašnje. Svi potrošači koji se nisu odlučili na promjenu opskrbljivača do trenutka pripajanja, nakon pripajanja postali su kupci HEP Plina, kao pravnog sljednika Darkom distribucije.

Očitanje plinomjera na distribucijskim područjima HEP-Plina provodi vanjski partner što se sada primjenjuje i za dosadašnje distribucijsko područje Darkom distribucije plina sukladno Članku 69. Mrežnih pravila plinskog distribucijskog sustava, “u slučaju da ne raspolaže podacima o količini plina isporučenoj na obračunskom mjernom mjestu temeljem očitanja ili prihvaćenih podataka o očitanju zaprimljenih od strane krajnjeg kupca, operator distribucijskog sustava ima pravo procijeniti količinu plina isporučenu u obračunskom razdoblju, na način da za procjenu koristi potrošnju plina razmjerno broju dana od zadnjeg očitanja, uzimajući u obzir prosječnu potrošnju plina na obračunskom mjernom mjestu iz odgovarajućeg obračunskog razdoblja od najviše tri godine i odnos ulaznih količina plina u distribucijski sustav u razdoblju za koje se procjenjuje potrošnja i odabranom obračunskom razdoblju prema kojem se procjenjuje potrošnja“.

Potrošače bivše Darkom distribucije plina kojima nije redovno očitano brojilo, pozivamo da se jave u HEP-Plin na besplatni telefon 0800 88 13 ili na e-mail: kontakt.hepplin@hep.hr.  

Želimo istaknuti kako je HEP Plin uvijek spreman na individualni pristup u rješavanju teškoća s neplaćanjem, poput omogućavanja obročnih otplata ili odgoda plaćanja dugovanja, ukoliko za to postoje uvjeti i vodeći računa o jednakom tretmanu svih kupaca", piše u odgovoru HEP-a.

Upit smo poslali i Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji (HERA), a odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.