Daruvarčani, ispunite anketu i sudjelujte u promjenama koje će nastupiti u turizmu vašeg kraja
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
DARUVAR – Turistička zajednica Daruvar - Papuk uključila se, na inicijativu Turističke zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije u projekt Integralno upravljanje kvalitetom u turizmu. Projekt provodi tvrtka IQM DESTINATION, a cilj mu je upravljanje kvalitetom u destinaciji sa stvaranjem standarda kvalitete i povezivanjem svih sudionika na području BBŽ.
Uz Turističku zajednicu Daruvar - Papuk, u projekt su uključene i ostale lokalne turističke zajednice.
Među prvim aktivnostima u provođenju projekta je ispunjavanje ankete od strane stanovnika grada Daruvara - mišljenje stanovnika o turizmu.
Ispunite anketu
- Ovim putem pozivam naše sugrađane da se uključe u ispunjavanje ankete za koju je potrebno odvojiti otprilike sedam minuta kako bi se na taj način uključili u projekt i pomogli da njihovo mišljenje uključimo u naš rad, u cilju učinkovitih i ciljanih aktivnosti. Anketa je anonimna, ne koristimo osobne podatke.
Anketu mogu ispuniti i na svojim računalima, ali isto tako i putem pametnih telefona. Također, ukoliko im je jednostavnije ispuniti anketu u printanom obliku mogu doći do nas u Turistički ured i mi ćemo im istu isprintati, to nije nikakav problem, kaže direktorica daruvarske TZ Daruvar Papuk, Ivana Plažanin Vuković.
Anketa se ispunjava online te se ista nalazi na sljedećem linku koji možete pronaći OVDJE.
- Ciljevi projekta su podizanje kvalitete usluge u brojnim segmentima u turističkoj destinaciji, edukacija prilagođena potrebama turističkih djelatnika i svih subjekata koji su umreženi u turizmu destinacije, pozicioniranje i brendiranje destinacije, mjerenje kvalitete i težnja napretku u inovacijama te osnaživanje ukupnog brenda destinacije, kaže Plažanin Vuković i ponavlja kako je ovu cijelu priču inicirala Turistička zajednica Bjelovarsko-bilogorske županije u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama.
O detaljima projekta razgovarali smo s vlasnicom tvrtke IQM DESTINATION, Đurđicom Šimičić koja nam je kazala kako će se projekt provoditi tri godine.
Mijenjanje svijesti kod ljudi
- Radi se prije svega o promjeni svijesti kod ljudi i prihvaćanju nekih novih načina poslovanja i suradnje u destinaciji, a za to je potreban proces. Ja sam inače 10 godina vodila TZ Malog Lošinja gdje sam shvatila da mi nedostaje suradnja sa svim sudionicima turizma u nekoj destinaciji. Isto tako, bitno je poticanje na kvalitetu, moramo biti svjesni kako smo svi u nekoj destinaciji partneri, a ne međusobna konkurencija i da jedni druge moramo poticati na izvrsnost i uspjeh – ističe Šimičić. Pojasnila je u nastavku kako je nužno da svi od subjekata u turizmu moraju promovirati cijelu destinaciju, a ne samo sebe.
- Time se potiče duži boravak gosta u destinaciji jer će gost postati svjestan da ima i drugih predivnih sadržaja koje valja posjetiti. Zatim, lokalni proizvođači moraju se početi vezati uz turizam, a ugostiteljski objekti trebali bi imati određen IQM standard, odnosno lokalne proizvode u ponudi. Nadalje, ugostitelji bi trebali jasno isticati čiji proizvod nude kako bi promovirali autentičnost, ali i pomogli tom OPG-u da ih gost pronađe – pojašnjava Đurđica Šimičić i dodaje kako se na taj način pojačava doživljaj gosta. Sve navedeno, zaključuje Šimičić, vodi do potrebe povezivanja i zajedničkog nastupa na tržištu.
Kako je došlo do ideje
Marcela Medaka, direktora Turističke zajednice BBŽ upitali smo kako je uopće došlo do suradnje s tvrtkom IQM Destination i na koji način su u tu priču uključene lokalne turističke zajednice.
- Nakon što sam preuzeo dužnost direktora županijske TZ, uvidio sam kako na nekim stvarima moramo raditi od temelja. Budući da smo mi sami često subjektivni, realno je da sitaciju u našoj županiji sagleda netko izvana. Prvi korak je analiza stvarnog stanja, a rezultati koje ćemo dobiti diktirat će naše daljnje postupke. Stoga nam je cilj da sada što više ljudi ispuni obrazac s anketnim listićem. Dugoročno, cilj nam je suživot lokalnog stanovništva i turizma koji se razvija. To je jedini model za napredak destinacije jer ako nemamo dobar odnos s lokalnim stanovištvom, teško da ćemo uspješno razvijati turizma - ističe Marcel Medak, direktor TZ BBŽ i dodaje kako mu je želja senzibilizirati ljude na važnost turističkog razvoja.
Poznanstvo od ranije
Inače, do suradnje s tvrtkom IQM Destination došlo je kroz poznanstvo s Đurđicom Šimičić od ranijih godina.
- Dugo godina se poznajemo, surađivali smo i dok sam bio u Daruvarskim toplicama, a Grad Daruvar ima i odmaralište u Malom Lošinju kojemu sam bio voditelj. Njezin rad pratim dugo i bilo mi je zanimljivo čuti njezino mišljenje budući da poznaje sustav turističkih zajednica, a ujedno je zbog svojih postignuća dobila nagrade na svjetskim razinama - pojasio je Medak i dodao kako će ovaj projekt TZ BBŽ godišnje koštati 150 tisuća kuna.
- Iako je projekt izvorno zamišljen da se provodi tri godine, on može trajati kraće, ali i duže, sve ovisi o tome kako će se razvijati. Mi kao regionalna TZ plaćamo godišnje 150 tisuća kuna plus PDV, a tu je uključeno i participiranje lokalnih TZ, ovisno o turističkom prometu. To znači da će gradske, veće TZ sudjelovati s više sredstava od onih manjih, lokalnih - kazao je Medak pozvavši još jednom sve sugrađane da ispune anketni listić te da aktivno sudjeluju u promjenama koje će nastupiti u turističkoj branši.