Fotografija: Foto: Ana i Elena Lenče, Mario Barać
Galerija
Foto: Ana i Elena Lenče, Mario Barać

ČUDO! Stefan Lenče, državni prvak u motocrossu: Ima tek 12 godina, 37 kilograma i tonu pehara

Stefan je ove sezone osvojio i naslov prvaka Alpe Adria kupa, a bio je i na Svjetskom juniorskom prvenstvu koje se održavalo u nizozemskom gradu Heerde



U Viškovcima nedaleko Đakova ovog vikenda, 19. i 20. listopada, bit će vožene posljednje utrke ovogodišnjeg Otvorenog prvenstva Hrvatske u motocrossu.

Na njima će, u klasi MX65, voziti i 12-godišnji Stefan Lenče, član Moto kluba Pakrac-Lipik, ali bez ikakvog pritiska i rezultatskog imperativa jer je ovaj mladi i vrlo talentirani vozač iz Pakraca već osigurao naslov prvaka države u svojoj klasi.

Uvjerljivo vodeći

Na utrkama koje su vožene u Savskom Marofu, Požegi, Zaboku, Pakracu, Rakovom potoku, Krašiću, Jastrebarskom i Kozarevcu Stefan nije imao rezultat lošiji od 2. mjesta i uvjerljivo je vodeći s 389 osvojenih bodova, čak 73 više od najbližeg pratitelja.

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

No osim naslova prvaka države u svojoj klasi, Štef je ove sezone osvojio i naslov prvaka Alpe Adria kupa na kojem su, osim vozača iz Hrvatske, nastupili vozači iz Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Turske, Bugarske, Rumunjske i Slovačke.

U okviru ovog Kupa vožene su tri utrke, prva u Pakracu, preciznije u Prekopakri na motocross stazi Matkovac 11. i 12. svibnja na kojoj je Štef ukupno bio 1. zahvaljujući osvojenom 1. mjestu u prvoj utrci i 2. u drugoj.

- To mi je uvijek najdraža utrka jer je vozim na svojoj, domaćoj stazi i pred svojim navijačima. Super sam se osjećao, baš je bilo gušt voziti, duboke špure i teška staza su stvari koje baš volim, a i uvijek je najljepše pobijediti kod kuće - rekao nam je Štef u razgovoru koji smo, s njim i njegovim ocem Davorom vodili upravo na motocross stazi Matkovac u Prekopakri gdje je Štef odrađivao posljednji trening pred put u Viškovce.

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

Nakon Pakraca, 25. i 26. svibnja vožena je utrka u Kreševu u Bosni i Hercegovini gdje je prošle godine doživio vrlo težak pad i ozljedu. Ovaj put Štef se iz Kreševa vratio neozlijeđen, ali nisu izostali pehovi zbog kojih je na kraju završio na 2. mjestu, iako je bio najbrži na stazi.

Dva puta pao

- Subotnje treninge i kvalifikacijsku utrku odradio je jako dobro i dominantno uzeo 1. mjesto, bez prevelikog forsiranja. Po noći je stazu jako natopila kiša koja je padala i veći dio nedjelje. U prvoj utrci vodio je od starta i povećavao prednost, ali dva kruga prije kraja napravio je dvije pogreške i dva puta pao i završio drugi. U drugoj utrci loše je startao pa se morao probijati u poretku. U zadnjem krugu stigao je vodećega, napao ga, ali opet je pao u jednom zavoju i opet mu je izmaklo prvo mjesto - prepričao nam je Štefov tata Davor.

Foto: Mario Barać
Foto: Mario Barać

Štef je naslov Alpe Adria osigurao 15. i 16. lipnja u Srbiji, na stazi u Čačku, gdje je i na kvalifikacijama i u obje utrke osvojio prvo mjesto, a osim pojedinačnog naslova, pod Hrvatskom zastavom osvojio je i naslov u poretku nacija.

Nisu ovo Štefu bili jedini međunarodni nastupi ove sezone. Najznačajnije je svakako bilo Svjetsko juniorsko prvenstvo koje je od 12. do 14. srpnja održano u nizozemskom gradu Heerde. Bilo je ovo za njega najveće natjecanje u karijeri i u svojoj MX65 klasi se utrkivao s ukupno 89 vozača iz cijelog svijeta. No Štefova Yamaha na ovoj utrci nije bila njegov saveznik. Najprije je na kvalifikacijskom treningu pregrijao kvačilo i praktički ostao bez pogona pa je završio na 34. mjestu u A grupi. U last chance utrci napredovao je do 23. mjesta, ali se motor počeo gasiti da bi na kraju i stao uslijed puknuća klipa pa nije završio utrku, odnosno nije se kvalificirao.

Svjetska juniorska elita

- Ova utrka će mi svakako ostati u sjećanju i iz nje sam izvukao neke pouke. Tu je bila sva svjetska juniorska MX elita i moglo se vidjeti kako izgledaju i funkcioniraju veliki timovi, a to je san svakog vozača - kaže Štef.

O tome koliko je raspored utrka ove sezone bio gust, svjedoči podatak da je od početka travnja do sredine listopada imao samo tri slobodna vikenda.

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

Važno mjesto u ovosezonskom rasporedu imale su i utrke Europskoga prvenstva zone South-West. U kvalifikacijskom natjecanju, koje je 6. i 7. travnja održano u slovenskim Brežicama, Štef je bio jako dobar i brz. Najprije je u kvalifikacijama završio na 4. mjestu, potom je u prvoj utrci bio 3., a u drugoj je zauzeo nešto slabije 7. mjesto i na kraju završio korak do postolja kao četvrti.

Uslijedila je domaća utrka u Zaboku u kojoj je Štef imao najviše problema.

- Ove sezone, Bogu hvala, zaobišle su nas teže ozljede, iako je u Zaboku prvog dana 13. travnja završio u bolnici. Na treningu je bio odličan 2., u kvalifikacijskoj utrci krenuo je sa 6. mjesta, a u borbi za što bolju poziciju doživio je težak i bolan pad. Ipak, uspio se pridići, motor smo morali osposobljavati u mehaničarskom prostoru što nam je odnijelo previše vremena. Vratio se na stazu, ali je u zadnjem krugu uslijedio još jedan težak pad zbog kojeg je završio u bolnici - priča nam tata Davor.

Napukao mu nos

U bolnici su Štefu šivali napuknuti nos, natukao je rame i nogu, imao glavobolju, ali je nakon napravljenih pretraga otpušten iz bolnice.

Ono što su potom napravili Štef i njegov tata Davor graniči s ludom hrabrošću. Iza njih je bila subota provedena u bolnici, a pred njima nedjelja koja je nudila novu priliku za utrkivanje kroz kvalifikacije i utrke. Štef i Davor su odabrali utrkivanje!

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

- Naravno da sam da ga dobro preispitao da se uvjerim da može jer je rekao da će stisnuti zube, a i zadnja provjera je bio jutarnji trening na kojem je napravio 6. vrijeme i odvezao dobro. Glavni razlog zašto smo donijeli ovu odluku je, da nismo nastupili u nedjelju, ne bi osigurali polufinale u Rumunjskoj. To bi onda značilo da moramo putovati na dodatnu utrku u Portugal što je put od 2.600 kilometara u jednom smjeru i što je za nas „preskupa“ utrka - objasnio je Davor.

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

S lošim startom, Štef je u prvoj utrci završio na 9. mjestu, a u drugoj je bio iscrpljen i u bolovima pa je završio 16. Ipak cilj je ostvaren i osvojio je dovoljno bodova za plasman u rumunjski Zarnesti.

Problemi s motorom

I tamo je bilo problema, posebno na startovima, ali je zahvaljujući 12. mjesto u prvoj utrci i 13. u drugoj osigurao veliko finale koje je održano 20. i 21. srpnja u Češkom gradu Loket u koje se plasiralo 50 najboljih europskih juniora.

- U Češkoj su se nastavili problemi s motorom koji su započeli tjedan dana ranije na Svjetskom prvenstvu u Nizozemskoj. Motor opet nije radio kako treba, trokirao je, gubio vodu, stajao, pa Štef na stazi nije mogao pokazati koliko ustvari vrijedi. Prvu utrku je završio na 40. mjestu, drugu na 31., a da je sve bilo u redu, vjerojatno bi bio među 15 najboljih jer je na prvom izlasku na tešku stazu punu uzbrdica i nizbrdica uhvatio 19. vrijeme. Uz to, Stefan je na prvoj europskoj utrci voženoj u Brežicama osvojio 3. mjesto i iza sebe ostavio momka iz Austrije koji je u finalnoj utrci u Češkoj osvojio 3. mjesto - objašnjava Davor.

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

Vrijedi spomenuti da je naslov europskog prvaka u Češkoj osvojio Hrvat Roko Ivandić, inače Štefov veliki prijatelj među vozačima, ali i žestoki konkurent na stazi.

Stefanovi idoli

- Roko je moj jako dobar prijatelj, čestitam mu na europskom naslovu i sretan sam zbog njega. Družimo se i izvan staze, a između utrka se zabavljamo i s ostalim dečkima gledamo i komentiramo utrke. Bez obzira na probleme s motorom, Češku ću pamtiti po lijepim uspomenama jer sam upoznao najbolje vozače i neke od mojih idola i fotografirao se s njima. Prije svih sa Stefanom Evertsom po kojem sam i dobio ime, ali i s Jorgeom Pradom iz Španjolske, Andreom Bonacorsiem iz Italije, Jeremyem Seewerom iz Švicarske, legendom Marcom de Reuerom iz Nizozemske… To mi je omogućila Gea Gaži Pavičić i GP1 i jako im hvala na tome.

Stefan i njegov idol Stefan Everst/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Stefan i njegov idol Stefan Everst/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Štef i Jorge Prado/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Štef i Jorge Prado/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Štef i Jeremy Seewer/oto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Štef i Jeremy Seewer/oto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Stefan s Andreom Bonacorsiem/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Stefan s Andreom Bonacorsiem/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Štef i Marc de Reuer/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Štef i Marc de Reuer/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić

I tata Davor za Roka ima samo riječi hvale.

- Roko je jedini u Hrvatskoj brži od Stefana, vozi paralelno i prvenstvo Italije gdje je apsolutno dominantan i vjerujem da će u budućnosti u motocross napraviti velike stvari. Nije problem biti drugi kad je on ispred tebe, kaže Davor.

Posljednja utrka

Štef će u Viškovcima ipak imati motiv biti što brži jer će to biti posljednja utrka Slavonske motocross lige. Do sada su vožene tri utrke, u Malinu te dvije u Požegi, a na sve tri Štef je stajao na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja, pa je realno za očekivati da nakon ovog vikenda osvoji i treći ovosezonski naslov.

Time bi na najbolji način zaključio svoju posljednju sezonu u klasi MX65 jer u proljeće prelazi u višu, jaču i bržu klasu MX85.

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

Bez obzira što će tamo biti debitant i utrkivati se sa starijim, većim i jačim dečkima, Štef nije bez ambicija. Da je ta ambicija utemeljena dokazuje rezultat s utrke Slavonske lige koja je 13. listopada vožena u Požegi. U istoj utrci zajedno su se utrkivali vozači klasa MX65 i MX85, a od Štefa je brži jedini bio Matej Novak koji sljedeće sezone prelazi u seniorsku klasu MX125.

- To je potvrda da je Štef brz kao vjetar i da će imati što reći i u MX85. Ako ne bude kvarova na motoru i ako nas zaobiđu ozljede, očekujem da će se boriti na neko od prva tri mjesta - najavljuje Davor.

Tu su i logistički izazovi, prije svega promjene motora. Rezervnu 65-icu su već prodali, a glavni će prodati nakon utrke u Viškovcima. Davor ističe da su već nabavili novi 85-icu.

Veliki troškovi

- Prije svega zahvaljujući Nenadu Šipeku koji nam je i veliki prijatelj i sponzor, i koji pomaže oko motora, dijelova, daje nam savjete. On je prepoznao potencijal koji ima Stefan. Uz njega velika podrška nam je naš Moto klub Pakrac-Lipik, a zahvalni smo i svim sponzorima kojih uvijek treba i koji su uvijek dobrodošli - kaže Davor.

Stefan i Nenad Šipek/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić
Stefan i Nenad Šipek/Foto: GP1 Gea Gaži Pavičić

Ističe da su najveći trošak ipak putovanja na utrke. Uz to što vodi brigu o Štefovoj karijeri Davor je obrtnik pa mora brinuti i o svom poslu. Tako su primjerice, dok su druge ekipe i vozači nakon Svjetskog u Nizozemskoj putovali direktno na finale Europskog u Češku, on i Štef morali žuriti kući u Pakrac da Davor odradi posao koji je ugovorio i odmah nakon toga juriti za Češku.

- Tu je i veliki trošak za startnine. Za prvenstvo Hrvatske plaća se 15 eura, u Sloveniji je 40, a startninu za finale u Češkoj smo platili ukupno 635 eura. Od toga 300 nam je vratio Hrvatski olimpijski odbor, a 300 bi nam na kraju sezone trebao vratiti organizator utrka. Kao prvak Hrvatske, Štef će biti nagrađen i od strane Grada Pakraca novčanom naknadom od 400 eura - objašnjava Davor.

Dobra tehnika

I dok smo naš razgovor privodili kraju, Štef je bio sve nervozniji. Na brzinu mi je odgovorio kako je u školi odličan učenik, kako nema curu i kako ga to trenutno ne zanima te kako jako voli kolače, najviše Mađarice.

- Je l' mogu ja sad ići voziti - pitao je tatu i jedva dočekao potvrdan odgovor. Na brzinu se obukao, navukao kacigu, popeo na svoju Yamahu i počeo juriti stazom u Prekopakri.

Foto: Mario Barać
Foto: Mario Barać

Gledali smo ga nekoliko minuta nakon kojih je i najvećem laiku jasno da taj hrabri dečko ima nevjerojatnu dobru tehniku i da, usprkos svojih 152 centimetara visine i 37 kilograma, suvereno vlada motorom.

Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče
Foto: Ana i Elena Lenče

Tek mu je 12 godina i ako ga zaobiđu ozlijede i posluže motori, nema sumnje da će Štef u svoj Pakrac donijeti još puno pehara i naslova. Od srca mu to i želimo!

I vi možete pratiti i podržati Štefa na njegovoj Facebook stranici Stefan Lenče #7

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!