Učenici Tehničke škole Bjelovar medije imaju u malom prstu: ''Imamo čak i vlastiti podcast''
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Iako nitko od njih na planira studirati novinarstvo, učenici Tehničke škola Bjelovar žele znati sve o medijima. Medijska pismenost u toj školi toliko važna da ondje imaju poseban fakultativni predmet - Medijska pismenost i proizvodnja medijskih sadržaja. Nastava iz ovog predmeta posebna je i po tome što je pohađaju učenici različitih razreda, od drugog do četvrtog, njih dvadesetak.
- Sve je započelo kao izvannastavna aktivnosti o medijskoj pismenosti koja se učenicima jako svidjela. U sklopu jednog projekta škola je nabavila vrijednu opremu za rad naše medijske grupe, a nakon toga smo, na inicijativu ravnatelja Darija Malogorskog, sve odlučili dignuti na jedan viši nivo. Dobili smo dozvolu resornog ministarstva za pokretanje novog fakultativnog predmeta za koji je napisan i poseban kurikulum, škola je osigurala sredstva, i sada još ozbiljnije radimo ovaj posao – ispričala nam je profesorica hrvatskog jezika i medijske pismenosti u tehničkoj školi Bjelovar Ivana Cikoja.
Pobijedili na natječaju
U sklopu nastave učenici dobivaju različite zadatke pomoću kojih uče o medijskoj pismenosti, a pomoću projekata koje realiziraju u sklopu nastave i koji su javno dostupni, poput videa i plakata, istovremeno educiraju i svoje vršnjake koji ne slušaju ovakav predmet. Iza ovih srednjoškolaca već je čitav niz uspješno realiziranih medijskih priča.
-Snimali smo edukativne video priloge o mentalnom zdravlju u suradnji s našom pedagoginjom, a prošle godine sudjelovali smo na natječaj HANFA-e sa svojim videom o financijskoj pismenosti. Učenici su sami pripremili prilog koji je proglašen najboljim te su za našu školu osvojili pametnu ploču - otkriva profesorica Cikoja.
K tome, ovi vrijedni školarci dvije su godine zaredom sudjelovati i na natječaj u Moja.hr na kojem su u video formatu prezentirali ljepote Bjelovarsko-bilogorske županije. No, ono po čemu su možda najviše poznati i oko čega se posebno trude, školski je podcast u kojem su od lipnja 2023., kada je emitiran prvi prilog, ispred mikrofona i kamere ugostili dvadesetak sugovornika.
Ravnatelj razbio led
- Prvo gost bio nam je ravnatelj naše škole, prof. Dario Malogorski, bilo je to 14. lipnja 2023. godine. Nakon toga smo u našem studiju ugostili naše bivše i sadašnje učenike koji imaju zanimljive hobije, stručnjake za mentalno zdravlje, u jednom podcastu nam je gost bio bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić koji je išao u našu školu – otkriva učenik Antonio Vodopija.
Spomenuti ravnatelj Malogorski i njegovi suradnici ozbiljno su shvatili entuzijazam svojih učenika pa su se pobrinuli da im za novi predmet ne nedostaje ništa od opreme – od računala, preko kamera i mikrofona, pa sve do drona.
-Kad snimamo podcast ili neki drugi video, svatko ima svoje zaduženje, no u pravilu svi znaju koristiti svu opremu – kaže učenik Jan Malogorski.
Svakom zadatku pristupaju vrlo ozbiljno i isplaniraju ga do detalja, a pažljivo biraju i sugovornike.
Digitalni plakati
- Uvijek netko od nas ima ideju o tome koga bismo mogli zvati da nam bude gost u podcastu. Prije početka snimanja pripremimo pitanja te prije samog intervjua posložimo opremu, podesimo zvuk, sliku i ostalo što je potrebno. Naš podcast uvijek se emitira uživo, a kasnije se, kao i svi drugi materijali koje pripremimo, može vidjeti na YouTube kanalu naše škole – pojašnjava učenik David Paranos.
Osim što redovito snimaju podcaste, vrijedni školarci i njihova profesorica paralelno rade i na drugim projektima. Trenutno su tako zaokupljeni izradom digitalnih plakata.
- Riječ je o projektu koji smo provodili u više koraka. Prvo smo analizirali mogući utjecaj negativnih i pozitivnih vijesti na ljude. Nakon toga smo se odlučili fokusirati samo na pozitivne vijesti, one su glavna tema naših edukativnih plakata koji će se uskoro moći vidjeti na web stranici naše škole - otkriva učenica Klara Širanović.
Iako smo danas sa svih strana okruženi lošim vijestima, učenici su ipak uspjeli izdvojiti čitav niz pozitivnih.
Bijeg od ekrana
- To su vijesti kao što je, primjerice, pronalazak lijeka za određene bolesti, smanjenje rasta cijena, školski uspjesi učenika, humanitarne akcije i slično – kaže učenica Tara Gerjević.
Fokusiranjem na dobre vijesti, kažu učenici, žele potaknuti dobru, pozitivnu atmosferu u svom okruženju.
- Negativne vijesti stvaraju negativnu atmosferu i na neki način djeluju na ljude poput droge. Ljudi i sami postaju mračni i negativni dok su okruženi takvim medijima i lošim informacijama. Sve to negativno značajno utječe na naše mentalno zdravlje – smatra učenik Marin Magdić.
On i njegovi kolege, dodaje, znaju kako pobjeći iz začaranog kruga medijske negative – svi imaju hobije koji nemaju nikakve veze s potencijalno opasnim ekranima. Bave se kolekcionarstvom, različitim sportovima, a vrijeme koje provode ispred računala i mobitela nastoje svesti na minimum.
Odličan primjer
- Treniram taekwondo, idem i na sportsko penjanje, a ispred ekrana nastojim ne provoditi više od tri sata dnevno. A i u ta tri sata ulazi ono što mi je potrebno za školu. Društvene mreže izbjegavam – kaže Jan Malogorski.
On i njegove školske kolege svojim radom i navikama pružaju savršen primjer kako bi trebalo izgledati zdravo odrastanje u današnje digitalno doba.
- To i jest cilj ovoga predmeta. Danas smo sa svih strana okruženi medijima, pogotovo mladi. Cilj ovoga našeg predmeta jest naučili djecu kako da se snađu u tom svijetu – zaključuje prof. Cikoja čiji učenici svime što čine u školi i izvan nje pokazuju dobar primjer i šalju snažnu poruku, i svojim vršnjacima, ali i odraslima.
Sve što ovi vrijedni učenici rade na nastavi iz medijske pismenosti možete pogledati OVDJE.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!