Kako je Biljana Milić s dvojicom muškaraca vratila u život brdsko-biciklistički klub u Pakracu
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Biciklistički klub „Titan“ iz Pakraca svojevremeno je bio jedan od najuspješnijih hrvatskih brdsko-biciklističkih klubova koji je na utrke u Pakrac i okolicu dovodio brojne bicikliste iz Hrvatske i inozemstva. Klub je protekle tri godine bio neaktivan, ali zahvaljujući volji i entuzijazmu Biljane Milić, novoizabrane predsjednice Kluba, Jure Rosića tajnika i Marka Ljevara dopredsjednika, klub je ponovno oživljen. Ovaj trojac ima velike ambicije vratiti ga na biciklističku kartu, ali i ponovno popularizirati biciklizam u ovom kraju.
"Titanov ultimatum" 19. 8.
Između ostalog to namjeravaju napraviti kroz utrku "Titanov ultimatum" koja će na stazi XC Kuna, kružnoj biciklističkoj stazi oko Omanovca, biti održana 19. kolovoza.
Radi se o pojedinačnim i ekipnim utrkama u neprekidnom trajanju od 6 odnosno 12 sati u muškoj i ženskoj kategoriji te u štafetnoj vožnji u trajanju od 12 sati za ekipe koje mogu imati od 2 do 4 člana ili članice.
Pobjednik utrke je onaj tko na kružnoj stazi dugoj 7 kilometara, u zadanom vremenu odveze najviše krugova i prijeđe najviše kilometara.
Za ideju zaslužna Sendi
Ideja za ovu utrku je Markova, a na nju je došao tijekom praćenja svoje djevojke Sendi koja sudjeluje na atletskim odnosno trkačkim utrkama izdržljivosti, a o kojoj smo već pisali na MojPortal.hr.
- Na njenim utrkama ja sam logistika i potpora s obzirom na to da trkači na takvim utrkama ne mogu biti sami. Tu sam osjetio jednu specifičnu atmosferu koja vlada među ljudima iz logistike koji se odlično slažu i zabavljaju tijekom utrke. U stvari postoji taj cijeli jedan događaj unutar same utrke i slično želimo postići i na "Titanovom ultimatumu". To je utrka koju organiziramo na maksimalno kvalitetnom nivou, ali na kojoj očekujem da se ljudi prije svega dobro zabave, kaže Marko.
Posebno atraktivna štafeta
- U utrci doslovno mogu nastupiti svi koji znaju voziti bicikl i koji žele provjeriti granice svoje izdržljivosti. Posebno atraktivne bi trebale biti štafete koje mogu biti i mješovite i u kojima je važno da uvijek jedan vozač bude na stazi, a ostali su u velikom kampu. Izmjenjivat će se moći u jednoj za to predviđenoj zoni na stazi, dodaje Biljana koja se, zajedno s Markom, natječe za Biciklistički klub Našice.
Jure objašnjava da staza nije fizički zahtjevna i nema preveliku elevaciju i dodaje da će se posebno vrednovati vremenski rekordi po kategorijama.
Raspis i sve detalje oko utrke možete pronaći na https://bktitan.org/pages/raspis-titanov-ultimatum
Prva takva utrka u Hrvatskoj
Titanovci su krenuli s najavom same utrke, prve reakcije su jako pozitivne, a već su stigle i prve prijave za natjecanje. Oprezni su po pitanju očekivanog broja sudionika, ali pozivaju se sportaše i rekreativne bicikliste, sve ljubitelje prirode, ali i one željne dobre zabave i društva da im se priključe i na neki način ispišu povijest jer će ovo biti prva utrka te vrste u Hrvatskoj.
No nije ovo prvi put da su Titanovci malo ispred svog vremena i da prvi u Hrvatskoj organiziraju originalne sadržaje i utrke.
- Istina je da smo mi praktički uvijek bili mrvicu ispred svog vremena, ali to nismo znali iskoristiti. Neki koji su po uzoru na nas kasnije počeli raditi neke biciklističke evente, od toga su napravili unosan posao, kaže Jure.
Biciklistički klub Titan osnovan je 2005. godine, a prvi predsjednik je bio Vjekoslav Anušić koji je klubu dao i ime. Klub je bio usmjeren prema brdskom biciklizmu i u tom smjeru se počeo i razvijati. Ubrzo su počeli organizirati razne utrke, od biciklističkih maratona, preko kružnih brdsko-biciklističkih utrka XCO (cross-country Olympic) te vrlo atraktivne downhill utrke, odnosno brdsko-biciklistički spust dugačak oko dva i pol kilometra koje su vozači prelazili za nevjerojatne tri i pol minute.
Na utrkama su sudjelovale stotine biciklista ne samo iz cijele Hrvatske nego i iz Slovenije, BiH, Srbije, Austrije, Njemačke, Italije, čak i Velike Britanije.
Free ride, Pump Track, Anakonda...
Osim toga osmišljavali su, radili i uređivali i ostale biciklističke sadržaje poput Free ride staze koja je uz cestu vodila od Omanovca prema Pakracu. U samom Pakracu su svojevremeno napravili i Pump Track stazu na kojoj je 2012. održano i veliko međunarodno natjecanje koje je osvoji tada tinejdžer Jure Rosić, pobijedivši najboljeg slovenskog vozača.
– Sjećam se da sam zaradio 100 eura u 11 sekundi, koliko mi je trebalo da prijeđem stazu, sa smijehom priča Jure.
Posebno atraktivna bila je staza „Anakonda“ na Kalvariji, staza koja je rađena po uzoru na kanadski stil Northshore. Sačinjena je od uskih drvenih elemenata po kojima se vozi iznad zemlje, a i to je bila prva takva staza u Hrvatskoj. Staza je postala toliko popularna da su samo zbog nje Pakrac posjetili novinari vrlo popularnog Francuskog MTB magazina Eaton Giant Team i napisali veliku reportažu o njoj. Iza Titana je ostao i video zapis kako je bilo voziti se po Anakondi:
Više desetaka članova i simpatizera kluba je u uložilo tisuće i tisuće sati volonterskog rada, a i Marko i Jure i Biljana ističu kako je idejni začetnik koji je trasirao i izradio gotovo sve staze bio Jozo Hodak Jozz.
Poslije Enduro utrke 2016. došlo je do prvog „gašenja“ kluba koji je još oživljen 2019. XCU utrkom uspona do Brezovog polja i utrkom XCC Kalvarija.
I onda je došla korona.
Downhill imao najveći potencijal
Titani se jednoglasno slažu da je downhill staza vjerojatno imala najveći potencijal i kada je bila izgrađena izazvala je ogroman interes.
- Organizirali smo utrke za prvenstvo i kup Hrvatske, čak samo organizirali i downhill utrke za slovenski kup. Utrke su organizirane na razini UCI C1 što je vrlo visoka razina organizacije iznad koje je samo Svjetski kup. Organizacija je bila vrlo zahtjevna, a na dan utrke nas je znalo bilo 80-ak ljudi uključenih u organizaciju, kaže Marko.
Osim utrka, svakog vikenda su brojni biciklisti, prije svega iz Slovenije dolazili trenirati na stazu koja je na neki način postala atrakcija i dio turističke ponude.
Kreću od nule
Biljana, Jure i Marko je trojac koji je u ovu biciklističku priču ušao ambiciozna i entuzijastično sa željom da ponovno ožive klub i vrate ga na stare staze slave. Svjesni su da im početna pozicija nije nimalo povoljna.
– Mi na neki način krećemo od nule. Nekada smo imali oko 70 kilometara uređenih staza, a danas osim kružne staze na Omanovcu mi praktički više ni nemamo biciklističkih staza, objašnjava Biljana.
Tijekom razgovora osjećalo se da i Biljana i Marko i Jure govore s velikom nostalgijom o zlatnim vremenima Titana, o ambicijama da biciklizmu u Pakracu „vrate stari sjaj“ i da ga ponovno pretvore u atraktivnu turističku ponudu.
- Jesmo li promašili svoju biciklističko-turističku priliku? - pitao sam ih.
- Jesmo, odgovorio su u isti glas Jure i Biba.
- Definitivno, nadovezao se Marko i nastavio:
- Kada smo 2012. i 2013. godine bili na vrhuncu, o nama su na Kineziološkom fakultetu držali predavanja kao primjeru dobre prakse kako uskladiti sport i turizam. Nažalost lokalno to nije bilo prepoznato niti kvalitetno podržano, a dodatni problem je što smo mi sve to godinama radili volonterski i jednostavno smo se iscrpili, pojašnjava Marko.
„Imamo iskustvo, volju i ideje“
Bez obzira na realne probleme, ne napušta ih optimizam i volja da ponovno naprave nešto veliko.
Imamo iskustvo u radu i organizaciji velikih utrka, imamo ideje i volje i vjerujemo da možemo ponovno ponuditi i organizirati nešto novo i zanimljivo. Imamo i podršku gradonačelnice Pakraca Anamarije Blaževiće koja je prepoznala potencijal cijele ove priče.
Osim organizacije utrka, želja nam je da u budućnosti kvalitetno organiziramo rad s djecom i mladima što nam do sada nije uspijevalo, prije svega zato što je to brdski biciklizam specifičan i financijski zahtjevan sport, kaže Biljana, a Jure dodaje kako se cijena jednog natjecateljskog bicikla kreće od tisuću do deset tisuća eura.
- Svjesni smo da znamo kvalitetno raditi, a želja nam je da tu kvalitetu ukomponiramo u našu tradicionalnu gostoljubivost. Nadamo se već na „Titanovom ultimatumu“ 19. kolovoza, sa željom da ova utrka zaživi i postane tradicionalna i da je već sljedeće godine „podignemo“ na 24 sata, zaključuje Marko.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!