Fotografija: Ovaj vodič olakšat će vam put kroz birokratske procese/Foto: Unsplash
Ovaj vodič olakšat će vam put kroz birokratske procese/Foto: Unsplash

Garešnička tvrtka lažnim dobavljačima uplaćivala novac: "Ostali bez više od 16.000 eura"

Prevaranti su poslali mail odgovornoj osobi u firmi u kojem je pisalo da je dugogodišnji poslovni partner iz Italije promijenio banku i broj račun. To, naravno, nije bila istina



Tvrtka iz Garešnice prijavila je policiji prijevaru kojom je oštećena za više od 16 tisuća eura.

Prema prijavi, u prosincu 2024. godine odgovorna osoba tvrtke zaprimila je elektroničkom poštom obavijest koja je izgledala kao da dolazi od dugogodišnjeg talijanskog poslovnog partnera.

Dvije uplate

U poruci je stajalo da je tvrtka promijenila banku i broj računa, uz upute da se buduće uplate vrše na novi račun.

Ne sumnjajući u autentičnost obavijesti, garešnička tvrtka je u dva navrata izvršila uplate za isporučenu robu na navedeni račun. Međutim, naknadnim telefonskim razgovorom s predstavnikom talijanske tvrtke utvrdili su da nikakva promjena računa nije bila izvršena i da je riječ o prijevari.

Policija je pokrenula kriminalističko istraživanje kako bi utvrdila sve okolnosti ovog događaja i identificirala odgovorne osobe.

Kako vas mogu prevariti?

- kontaktiraju vas pretvarajući se da predstavljaju dobavljača, davatelja usluga ili vjerovnika.

- zaposlenika ovlaštenog za izvršavanje plaćanja navodi se na plaćanje budućih faktura na različit bankovni račun.

- tvrtki pristupa netko tko se pretvara da predstavlja dobavljača/davatelja usluga/vjerovnika.

- može se koristiti kombinacija pristupa: telefon, pismo, e-pošta itd.

- prevaranti traže da se bankovni podaci o plaćanju (odnosno pojedinosti o bankovnom računu primatelja) budućih računa promijene. Novi navedeni račun kontrolira prevarant.

Što možete učiniti kao tvrtka?

- pobrinite se da su zaposlenici obaviješteni i svjesni ove vrste prijevare i upućeni u to kako ih izbjeći.

- uvesti postupak za provjeru legitimiteta zahtjeva za plaćanjem.

- provjerite sve zahtjeve koji se čine da dolaze od vaših vjerovnika, posebno ako zatraže promjenu bankovnih podataka za buduća plaćanja.

- uputiti osoblje odgovorno za plaćanje računa da ih uvijek provjeravaju zbog mogućih nepravilnosti. Pregledajte informacije objavljene na stranici tvrtke, posebno ugovore i dobavljače.

- pobrinite se da vaši zaposlenici paze na ono što dijele o tvrtki na svojim društvenim mrežama.

Što možete učiniti kao zaposlenik?

- provjerite sve zahtjeve koji se čine da dolaze od vaših vjerovnika, posebno ako zatraže promjenu bankovnih podataka za buduća plaćanja.

- nemojte koristiti detalje kontakta dobivene pismom/faksom/e-poštom koji traže izmjenu. Sigurnije je koristiti one iz prethodne korespondencije.

- za isplate iznad određenog praga uspostavite postupak potvrde ispravnosti bankovnog računa i primatelja (npr. sastanak s tvrtkom).

- odredite osobe koje će biti jedinstvene kontaktne točke za rad s tvrtkama kojima redovito plaćate.

- kada je račun plaćen, pošaljite e-poruku kako biste obavijestili primatelja. Navedite naziv banke i posljednje četiri znamenke računa na koji ste uplatili kao mjeru sigurnosti

Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!