

Foto: Martina Čapo














Nada u Bjelovar stigla samo zbog prvog elektrobaterijskog vlaka: "Jedva čekam vožnju"
"Znam da je ovaj vlak super, da ne zagađuje okoliš i da vozi 120 km na sat. Pokupit ću djecu i unuke i idemo za Zagreb", poručila je s prepunog bjelovarskog kolodvora Nada Babić iz Čazme
BJELOVAR – Poprilična gužva vladala je danas prijepodne na bjelovarskom Željezničkom kolodvoru. Naime, u promet je pušten prvi elektrobaterijski vlak koji je vozio na relaciji Zagreb – Bjelovar, s planiranim povrstkom točno u podne za Zagreb.
Stigao je na vrijeme, što su mnogi komentirali sa smješkom.
Ovaj veliki događaj svojim prisustvom su uveličali bjelovarski gradonačelnik Dario Hrebak i župan Bjelovarsko-bilogorske županije Marko Maruši koji su se našli u ulozi domaćina.
Na kolodvoru su dočekali potpredsjednika Vlade RH i ministra prometa Olega Butkovića, predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željka Ukića i predsjednika Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordana Kolaka sa suradnicima koji su prvi iskusili vožnju u novom vlaku.
Ekološki prihvatljiv način
Elektrobaterijski vlak proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta proizveden je i baterijski vlak te šest punionica u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijuna eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a. Baterijske vlakove i punionice proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila.
Nabavom baterijskih vlakova omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju. Primjenom zelenih tehnologija u željezničkom prometu podiže se razina energetske učinkovitosti prometnog sustava te doprinosi smanjenju buke i emisija stakleničkih plinova iz prometa.
Ovim projektom nastavlja se modernizacija voznog parka HŽ Putničkog prijevoza u cilju poboljšanja lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti, čime se osigurava učinkovitiji i konkurentniji željeznički putnički prijevoz, koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.
Tehničke značajke
Elektrobaterijski vlak je niskopodna kompozicija opremljena rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. U prostoru za putnike postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi).
Projektiran je za prosječnu dnevnu kilometražu do 480 km i prosječni dnevni rad do 18 sati. U prometu je moguće funkcionalno spajanje elektrobaterijskog vlaka s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet.
Elektrobaterijski vlak (BEMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži pruga u RH. Na neelektrificiranim prugama za pogon će koristiti baterije (maksimalna brzina 120 km/h), a na elektrificiranim električnu energiju iz kontaktne mreže (maksimalna brzina 160 km/h). Baterije se mogu puniti iz kontaktne mreže ili na punionicama.
Elektrobaterijski vlak ima 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta. Opremljen je s tri para dvokrilnih vrata. Vlak je dug 56 metara.
Oduševljena Čazmanka
Nakon današnjeg puštanja u promet elektrobaterijski vlak koristit će se za ispitivanja punionica, prvo u Virovitici potom u Osijeku i Varaždinu. Također, koristit će se i prilikom ispitivanja baterijskog vlaka koji za pogon koristi isključivo baterije.
Nakon završetka ispitivanja, elektrobaterijski vlak počet će redovno voziti na relaciji Zagreb – Bjelovar.
Samo zbog ovog velikog događaja Nada Babić potegnula je do Bjelovara čak iz Čazme.
- Čim sam čula za dolazak novog vlaka, požurila sam se spremiti i dojurila sam u Bjelovar da sve to vidim. Znam da je ovaj vlak super, da ne zagađuje okoliš i da vozi 120 km na sat. Jako sam sretna što smo dobili ovakav vlak. Veselim se prvoj vožnji, pokupit ću djecu i unuke i idemo za Zagreb, poručila je s prepunog bjelovarskog kolodvora Nada Babić.
- Ovo je povijesni dan za hrvatsku željeznicu i za hrvatsko gospodarstvojer smo danas po prvi puta bili na vožnji s novim elektrobaterijskim vlakom kojega je izradio Končar s europskim sredstvima, kazao je u Bjelovaru potpredsjednik Vlade RH i ministar prometa Oleg Butković napomenuvši kako je u tijeku modernizacija i rekonstrukcija željezničke infrastrukture u cijeloj Hrvatskoj.
- U tijeku je natječaj gdje će biti nabavljeno još četiri ovakva vlaka. Za početak će ovaj vlak voziti između Zagreba i Bjelovara, a nakon toga će ići na ispitivanje u druge punionice, ističe predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!



