Hrvatske ceste za MojPortal.hr potvrdile: "Idemo u gradnju brze ceste Daruvar-Lipik"
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Punih osamnaest godina "ozbiljno" se govori o gradnji brze ceste Daruvar-Lipik, ceste koja bi Lipik izvukla iz svojevrsne prometne izolacije u kojoj se nalazi. Potreba za tom cestom postoji, dakako i dulje, no pod navodnike stavljamo jer kako nazvati ozbiljnim nešto što u 18 godina nije dočekalo ni svu projektnu i natječajnu dokumentaciju, a kamoli da je u zemlju zabijena prva lopata ili primijećen prvi bager.
Ipak, čini se kako bi se to napokon moglo promijeniti.
Naime, ta bi se cesta trebala uskoro (što je širok pojam) realizirati u duljini od 33 kilometra i to u sklopu međunarodnog koridora koji će sjever Europe povezati s jugom, a dio će ići i preko naših krajeva. Konkretnije, tim bi se koridorom povezala Mađarska od Graničnog prijelaza Terezino Polje, pa sve do BiH gdje bi se sljubila s autocestom u Banja Luci i tako sve do Splita.
Složen projekt
Iako su i u daruvarskoj i u lipičkoj gradskoj vlasti pomalo skeptični jer, kažu, nitko im nije ništa konkretno najavio, čini se kako Hrvatske ceste ovog puta misle ozbiljno. Proizlazi to i iz odgovora kojeg su nam uputili kada smo ih pitali oko spomenute ceste.
- U okviru koridora koji prati postojeću državnu cestu DC5: G.P. Terezino polje (Mađarska) – Virovitica – Daruvar – Okučani - G.P. Stara Gradiška (BIH) planirana je izgradnja brze ceste Daruvar - Lipik u duljini od 32,85 km kako bi se podigla razina prometne usluge i sigurnosti prometa, te da bi se omogućili bolji prometni uvjeti povezivanja i prohodnosti između podravskog i posavskog prometnog koridora. Državna cesta DC5 od Daruvara do Badljevine obnovljena je kroz program Betterment u duljini 13,1 km. Ostatak dionice je neobnovljen i u lošem stanju. Stoga su Hrvatske ceste d.o.o. pokrenule izradu projektne dokumentacije s ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole za projekt obilaznice Pakraca i Lipika. Ukupna duljina dionice obilaznice Pakraca i Lipika je oko 12,0 km. Hrvatske ceste su za navedenu dionicu obilaznicu Pakraca i Lipika do sada ishodile Rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš u svibnju 2013. godine, lokacijsku dozvolu koja je ishođena 2017. godine - rekli su nam u Hrvatskim cestama.
Kažu kako se prema spomenutoj lokacijskoj dozvoli projekt treba odvijati u nekoliko faza.
U prvoj bi se gradila dionica čvor Pakrac - čvor Lipik (obuhvaća lijevi kolnik od km 21+416,46 do km 28+320, privremeni spoj na DC 5 i čvor Lipik s prilagodbom rampi 1 i 2 kolniku). Drugom bi se obuhvatila dionica čvor Lipik - čvor D. Čaglić (obuhvaća lijevi kolnik od km 28+320 do km 32+950 i privremeni spoj na DC 5), a trećom dionica čvor Pakrac - čvor Lipik (obuhvaća desni kolnik od km 20+749 do km 27+709, dogradnja lijevog kolnika od km 20+749 do km 21+416,46 i čvor Pakrac).
U četvrtoj fazi ide se na desni kolnik čvora Lipik do čvora D. Čaglić, dok se u petoj i šestoj fazi izmještaju elektroinstalacije između Lipika i D. Čaglića.
- Uporabna dozvola za Fazu 2. i Fazu 4. mogu se izdati po ishođenju uporabne dozvole za Fazu 6. - ističu u Hrvatskim cestama.
Cesta će koštati 24,4 milijuna eura
Do sada su ishođene građevinske dozvole za Fazu 1., Fazu 5., te Fazu 6. Za fazu 2. potrebno je napraviti novelaciju projekata zbog dugog protoka vremena. Trenutno je u tijeku izrada natječajne dokumentacije za Fazu 1. i Fazu 5. Hrvatske ceste d.o.o. planiraju u IV. kvartalu raspisivanje natječaja za ugovaranje radova i nadzor za Fazu 1. i Fazu 5.
Procjena troškova izgradnje je 24.421.000,00 eura, kažu u Hrvatskim cestama koje su u svom dugoročnom financijskom planu odlučile uložiti značajna sredstva u izgradnju i opremanje brzih cesta, ne samo na području Bjelovarsko-bilogorske županije. U tu će svrhu tako već iduće godine uložiti 68 milijuna eura, a 2025. investicije će se popeti na 131 milijun eura dok bi 2026., prema objavljenom Financijskom planu, trebale iznositi 176 milijuna eura.
Gradonačelnik Grada Daruvara Damir Lneniček nam je rekao kako je pročitao objašnjenje Hrvatskih cesta koje smo mu poslali, ali da su u stvarnosti to radovi na obilaznici Pakraca i Lipika te da bi za komentar trebali upitati gradonačelnicu Pakraca Anamariju Blažević i gradonačelnika Lipika Vinka Kasanu.
- Mogu samo reći da pozdravljam svako ulaganje u bolju povezanost Daruvara - rekao nam je gradonačelnik Damir Lneniček.
Gradonačelnica Pakraca Anamarija Blažević također pozdravlja ovaj plan Hrvatskih cesta ističući kako je svaka investicija u ceste na tom području izuzetno važna, kako dionice DC5, tako i obilaznice Pakrac - Lipik.
- DC5 je cesta koja treba obnovu i nadam se da će obnova doći bez obzira na izgradnju obilaznice koja nam je također potrebna kako bi se izmjestio teretni prijevoz s cesta koje prolaze centrom grada. Sigurna sam da će izgradnja započeti u 2024. godini nakon što završi natječajni postupak koji je najavljen do kraja 2023. godine - rekla nam je gradonačelnica Pakraca.
Čeka se natječaj
Gradonačelnik Lipika Vinko Kasana kaže kako nema službenih informacija, ali svakako priželjkuje realizaciju tog projekta, kao i nekih drugih.
- Trenutno čekamo raspisivanje natječaja za dionicu od Zukve, odnosno Omanovca do Pakraca. Tu je ishodovana građevinska dozvola i natječaj bi trebao biti raspisan do kraja ove godine. To je projekt koji nam također puno znači jer bi bio svojevrsna gradska obilaznica. Brza cesta Daruvar-Lipik svakako bi nas izvukla iz prometne izolacije, no važan nam je i pravac Lipik Lipovljani koji bi nam omogućio spoj prema Zagrebu. Zasad ne znamo hoće li se i kada to realizirati - kaže gradonačelnik Lipika. Ipak, svi se nadaju da će, nakon toliko godina, bageri ipak uskoro početi "rondati" nove pravce koji će olakšati život stanovnicima ovih, dosad izoliranih, krajeva.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!