E.ON Plin počeo slati račune, ali ne stanarima: ''Predlagali smo rješenja, no ishod ne ovisi o nama''
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Iz tvrtke E.O Plin odgovorili su na naš upit vezan uz činjenicu da Bjelovarčani koji stanuju u zgrada s vlastitom kotlovnicom od početka sezone grijanja nisu primili niti jedan račun za plin, o čemu smo pisali OVDJE. Podsjetimo, Bjelovar je ove godine na javnom natječaju dobio novog opskrbljivača plinom, tvrtku E.ON Plin, a ranije je ta posao obavljala Gradska plinara Zagreb koja je i u zgradama s kotlovnicom račune dijelila po stanovima, što više nije slučaj. Novi opskrbljivač u svom je odgovoru na naš upit, pozivajući se na zakon, pojasnio zbog čega ne provode tu praksu.
Ispunjavanje obveze
- Napominjemo kako E.ON Plin nije kupac toplinske energije i nije u ugovornom odnosu s korisnicima toplinske energije unutar samostalnih toplinskih sustava, već su predstavnici stanara/upravitelji zgrada s kotlovnicama, sukladno Zakonu o toplinskoj energiji i Općim uvjetima iste, u obvezi sklapanja ugovora s kupcem toplinske energije. E.ON Plin je odlukom HERA-e od 1. listopada 2024. godine postao novi opskrbljivač plinom u obvezi javne usluge za distribucijsko područje Gradske plinare Bjelovar, čime ima obvezu javne opskrbe plinom, ne opskrbu toplinskom energijom. Sukladno Općim uvjetima, E.ON Plin ispunjava svoju obvezu – svi računi se redovito izdaju krajnjim kupcima kategorije kućanstva. Stoga, E.ON Plin nije niti u mogućnosti izdavati račune za korisnike kotlovnice – stoji u odgovoru iz E.ON Plina.
U toj tvrtki kažu kako postoji rješenje za ovu administrativnu zavrzlamu zbog koje Bjelovarčani strahuju od daljnjeg razvoja situacije.
Računi upraviteljima
- Zbog proteka vremena i unatoč kontinuiranim upitima prema predstavnicima stanara, krenulo je izdavanje računa na upravitelje zgrada za mjesec listopad, iza čega slijedi izdavanje i za mjesec studeni 2024. godine. Naime, općim uvjetima za isporuku toplinske energije (NN 35/14, 129/15) i Zakonom o tržištu toplinske energije (NN 80/13, 14/14) propisana je obveza suvlasnicima zgrade na sklapanje ugovora s kupcem toplinske energije. Kupac toplinske energije je pravna ili fizička osoba koja u ime i za račun suvlasnika zgrade obavlja djelatnost kupca u samostalnom toplinskom sustavu. Ovlašteni predstavnik suvlasnika može na temelju odluke suvlasnika zgrade kupca toplinske energije, pisanim putem zatražiti preraspodjelu količine isporučene toplinske energije za pojedinog krajnjeg kupca temeljem sklopljenog ugovora o potrošnji toplinske energije. E.ON Plin je kao odgovorna kompanija predlagao opcije kako bi se ova tema razriješila u korist svih strana, a sukladno Zakonu, no mi kao opskrbljivač plinom ne možemo utjecati na interni dogovor između kupca toplinske energije i upravitelja, odnosno suvlasnika zgrada – kažu u E.ON Plinu.
Reakcija gradonačelnika
Inače, u Hrvatskoj postoji više tvrtki koje su ovlaštene na opisani način posredovati između krajnjih kupaca i opskrbljivača, no kako su nam ranije objasnili predstavnici stanara, cijena njihove usluge je visoka te podrazumijeva rast iznosa na računu između 30 i 40 posto. To je, kažu upravitelji zgrada i predstavnici stanara, neprihvatljivo pa su se Bjelovarčani za pomoć obratili svom gradonačelniku i saborskom zastupniku Dariju Hrebaku. Iako ovaj slučaj nije u njegovoj nadležnosti, reagirao je odmah.
- Građani su me upoznali s ovim problemom te sam iskoristio mogućnost da kao saborski zastupnik uputim HERA-i službeni dopis. Očekujemo da nam HERA na to što prije odgovori te da se pronađe neko kompromisno rješenje, kako bi bili zadovoljni i građani i novi opskrbljivač plina – kazao je Hrebak.
I mi smo o ovom nesvakidanjem slučaju poslali upit HERA-i, no baš kao i stanari te gradonačelnik, odgovor još uvijek nismo dobili.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!