Dio Bjelovarčana ove sezone nije dobio račune za plin: ''Kako ćemo kad dođu svi odjednom?''
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Stanari stambenih zgrada koje imaju vlastite kotlovnice u Bjelovaru od početka nove sezone grijanja nisu dobili niti jedan račun za grijanje. U većini zgrada sezona grijanja otvorena je početkom listopada, što znači da će za koji dan proći i treći mjesec bez računa. Iako na prvi pogled zvuči idilično, ova situacija je daleko od toga i mnogi Bjelovarčani s razlogom strepe od njezina raspleta.
- Ove godine morali smo promijeniti opskrbljivača plinom i zbog toga su nastali problemi. Nismo dobili niti jedan račun, što znači da ćemo vjerojatno odjednom dobiti sve zaostale račune. Da stvar bude gora, ni ne znamo koliko će oni iznositi, a priča se kako će biti veći nego do sada. Pa recite vi meni kako da ja odjednom podmirim takav trošak sa svojom mirovinom od 420 eura – priča nam ogorčeno Bjelovarčanka koja je željela ostati anonimna (podaci poznati redakciji).
Novi opskrbljivač
Da je do problema zaista došlo nakon promjene opskrbljivača plinom potvrdio nam je i Mario Brestovečki, direktor tvrtke Beming koja upravlja dijelom stambenih zgrada na bjelovarskom području. Umjesto dosadašnjeg opskrbljivača plinom, Gradske plinare Zagreb, za bjelovarsko područje ove godine na natječaju Hrvatske energetske regulatorne agencije (HERA) kao najpovoljniji ponuđač odabrana je tvrtka E.ON Plin. No, ispostavilo se kako E.ON Plin nije spreman obračunavati plin posebno za svako kućanstvo unutar stambene zgrade, kao što je to do sada činila Gradska plinara Zagreb.
- Gradska plinara Zagreb je račun ispostavljala svakom kućanstvu posebno, temeljem broja članova kućanstva, podataka o potrošnji s razdjelnika i sl. Međutim, E.ON Plin to ne želi raditi već plin isporučuje zgradama kao jednom korisniku. Riječ je o poprilično apsurdnoj situaciji s kakvom se u 25 godina, koliko radim ovaj posao, još nisam susreo – kaže Brestovečki.
Veći računi
S obzirom na to da stambene zgrade ne funkcioniraju kao pravne osobe, jedno od rješenja je da stanari pronađu treću stranu, odnosnu tvrtku koja bi u njihovo ime kupovala plin od E.ON Plina te dijelila račune na svako pojedinačno kućanstvo.
- Takve tvrtke postoje, no problem je u tome što one same formiraju cijenu svoje usluge i ona nije mala pa bi u tom slučaju računi za plin za građane poskupjeli 30 do 40 posto – tumači Brestovečki.
To je opcija koju u ovome trenutku nitko ne želi prihvatiti. Predstavnici stanara ovih su dana s apsurdnom situacijom upoznali i bjelovarskog gradonačelnika i saborskog zastupnika Darija Hrebaka koji je o bjelovarskom slučaju pisao HERA-i.
Intervenirao i Hrebak
- Građani su me upoznali s ovim problemom te sam iskoristio mogućnost da kao saborski zastupnik uputim HERA-i službeni dopis. Očekujemo da nam HERA na to što prije odgovori te da se pronađe neko kompromisno rješenje, kako bi bili zadovoljni i građani i novi opskrbljivač plina – kazao je Hrebak.
O nesvakidašnjem slučaju upit smo poslali i E.ON Plinu i HERA-i, a odgovore ćemo objaviti čim stignu. Dobro upućeni u ovu problematiku kažu kako je, ako se uskoro ne nađe rješenje za podmirenje računa E.ON Plinu, jedan od mogućih scenarija i obustava isporuke plina zgradama koje su se našle u ovoj, nesvakidašnjoj situaciji.
- Ne vjerujem da će do toga doći, to se jednostavno ne smije dogoditi. Vjerujem da će HERA uskoro odgovoriti na naša pitanja i nedoumice te da će se pronaći rješenje koje će zadovoljiti sve strane – kaže Mario Brestovečki.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku i TikToku!