Daruvarski osnovnoškolci programirat će sustave za izradu ukrasnih i odjevnih predmeta
kolumnist
komunalije
Vezane vijesti
Osnovnoj školi Vladimira Nazora Daruvar odobrena čak dva projekta financirana sredstvima natječaja Ministarstva znanosti i obrazovanja za financiranje projekataosnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2023./2024.
Prvi je STEMica, kojeg vode Ivana Vorel Herout, učiteljica informatike i Tihana Petković, vjeroučiteljica.
Jednostavan za korištenje
- Projektom želimo organizirati inovativne radionice koje kombiniraju uvod u programiranje s dodirnim rezultatom. Na taj način želimo motivirati djevojčice za bavljenje kodiranjem i zainteresirati za STEM područje, jer će izrađivati vezene motive za ukrasne i odjevne predmete. Pri tome će koristiti Turtlestitch koji se se temelji na obrazovnom programskom jeziku koji koristi preglednik (Snap!) za generiranje uzoraka za strojeve za vezenje. Jednostavan je za korištenje, ne zahtijeva prethodno znanje programiranja, a omogućuje stvaranje novih uzoraka za vezenje - objašnjavaju u školi.
Aktivnosti koje će se provoditi tijekom ovoga projekta su osmišljavanje i crtanje uzoraka koje žele aplicirati na odjevne i ukrasne predmete, kodiranje u aplikaciji Turtlestich, apliciranje veza pomoću mašine za vezenje te završna izrada ukrasnog ili odjevnog predmeta. Projekt je predviđen kao izvannastavna aktivnost koja bi se nastavila i u sljedećim školskim godinama. U sklopu školske zadruge izrađeni predmeti poslužit će za proizvode zadruge te će se i dalje osmišljavati predmeti kojima će se unaprjeđivati rad zadruge.
Čitanje problemskih slikovnica
Drugi projekt vode pedagoginja Isabela Ahac i školska knjižničarka Irena Ivković koja je, uz pedhohinju Mihaelu Horvat, ujedno i autorica koncepta "Čitanjem do kvalitetnih odnosa".
- Projekt "Čitanjem do kvalitetnih odnosa" sastoji se od čitanja problemskih slikovnica čije teme doprinose socioemocionalnom razvoju učenika, razgovora o pročitanim slikovnica te provođenja edukativnih radionica s ciljem jačanja učenikovih socioemocionalnih kompetencija. Projekt je namijenjen učenicima četvrtih razreda, a provedbom projekta, osim jačanja socioemocionalnih kompetencija, kod učenika se žele potaknuti i razviti čitateljske kompetencije koje su vrlo važan preduvjet svih vrsta učenja. S obzirom na to da čitanjem ovladavamo većinom informacija u školskom i izvanškolskom sustavu, od iznimne je važnosti njegovati ljubav prema čitanju. Namjena ovoga projekta jest učenicima, kroz maštovite priče i likove, u međusobnoj suradnji s vršnjacima, pomoći pronaći rješenja u svakodnevnim životnim situacijama te ojačati njihove socioemocionalne kompetencije koje će im koristiti tijekom cijeloga života - kaže voditeljica, knjižničarka Ivković.
Prenosit će znanje obitelji
U ovom su projektu slikovnice odgojni alat za prevenciju problema u ponašanju putem kojeg će učenici, kroz zabavu i sudjelovanjem u radionicama, stjecati i razvijati vrijedne životne vještine i kompetencije. Nakon odgojno-obrazovnog rada s učenicima u školi, učenici će dobiti priliku prenijeti stečena znanja u svoje obitelji. Svaki će tjedan jedan učenik kući ponijeti tzv. Ceker znanja za čitanje unutar kruga svoje obitelji. Ceker znanja sadržavat će 3-4 sveska knjiga ili časopisa za čitanje primjerenih dobi učenika koje nisu lektirni naslovi: priče i bajke, romani, dječje enciklopedije, časopisi itd. Na taj način učenici će osvijestiti važnost čitanja, obogaćivati fond riječi, svoje dojmove upisati u bilježnicu dojmova, doživjeti lijepe trenutke u svojoj obitelji čitajući zajedno, razgovarati o pročitanome, ostvarivati dobru komunikaciju s ukućanima, uspješno surađivati u različitim situacijama, biti spremni zatražiti pomoć pri čitanju, razvijati društvene komunikacijske vještine i timski rad. Učenici će, također, razvijati svijest o važnosti čitanja te čitanja s razumijevanjem što će im posebice koristiti u ovladavanju čitanja i razumijevanja kompleksnijih nastavnih sadržaja u višim razredima.
Dobijte informaciju odmah, zapratite nas na Facebooku!